nordica dobermann slr

Nordica Dobermann SLR RB 165 cm

Kilka lat temu zadałem inżynierowi Nordiki pytanie: czemu wasze deski slalomowe są takie szerokie na odcinku pod butem? W odpowiedzi usłyszałem, że narciarze amatorzy kupują slalomki z przyzwyczajenia, a w rzeczywistości poszukują nart bardziej uniwersalnych niż tylko do krótkich łuków na krawędziach. Jeśli ktoś rzeczywiście chce szybkich desek slalomowych – twierdził rozmówca – może zawsze sięgnąć po model serwisowy.

W istocie, przez kilka ostatnich lat sklepowy slalomowy model firmy Nordica najlepiej nadawał się do skrętów o średnich promieniach. Pomimo zaawansowanej konstrukcji i bardzo dobrego trzymania deski nie były szybkie przy przejściach z łuku w łuk. Nowy model SLR-ów jest tylko o jeden milimetr węższy na odcinku pod butem i troszeczkę szerszy w dziobach i piętkach od swoich poprzedniczek. Nowe, jeszcze niższe dzioby powodują szybszą i bardziej bezpośrednią inicjację wiraży. Paski włókien węglowych płasko umieszczonych wzdłuż całej konstrukcji, bardzo sztywne ścinaki boczne wykonane z fenolu oraz sprężysty rdzeń drewniany dodały nowym SLR-om więcej dynamiki. Trzymanie na twardym jest wzorowe pod warunkiem poprawienia fabrycznego szlifu. Panowie od Nordiki trochę za bardzo tępią krawędzie na dziobach i piętkach. Deski jeżdżą najchętniej łukami o średnich promieniach. Te naprawdę krótkie wymagają dużo siły i zaangażowania, ale pilot zostanie nagrodzony fantastyczną harmonią przebiegu każdego łuku.

Podsumowując: nowe SLR-y to znakomite deski do jazdy przez cały dzień łukami na krawędziach o średnich i krótkich promieniach – o ile ktoś taką jazdę lubi. Pomimo że stały się znacznie bardziej slalomowe od poprzedniego modelu, jeśli ktoś szuka nart na tyczki, powinien nadal sięgnąć po model fisowy.

Znaczniki

Podobało się? Doceń proszę atrakcyjne treści i kliknij:

Dodaj komentarz

Zobacz także

Inne artykuły

nowe narty

Nowości w świecie nart na 2024/2025

Tradycyjnie na początku sezonu rzucamy garść newsów. Z mnogości mniej lub bardziej udanych innowacji technicznych staramy się wybrać te najbardziej wartościowe. Skitouring, freeride, allmountain czy jazda po przygotowanych trasach –

maxx booldożer

Słodkie życie zwykłego instruktora

Osrodek narciarski X gdzieś we Włoszech, grudzień, godzina 6.35. Budzik przeszywa i ogłusza. Za oknem jest jeszcze ciemno. Buty, kask, bidon, rękawiczki – w plecaku. Wkrętarka z zapasową baterią, wiertarka, klucz

braathen

Cały we łzach – po pierwszym gigancie sezonu

Szast-prast, i ani się obejrzeliśmy, jak rozpoczął się kolejny alpejski sezon. Tradycyjnie pierwsze zawody odbywają się w ostatni weekend października w austriackim Sölden, na wymagającej trasie lodowca Rettenbach. Nigdy

Newsletter

Dołącz do nas – warto

Jeśli chcesz dostawać informacje o nowościach na stronie, nowych odcinkach podcastu, transmisjach live na facebooku, organizowanych przez nas szkoleniach i ważnych wydarzeniach oraz mieć dostęp do niektórych cennych materiałów na stronie (np. wersji online Magazynu NTN Snow & More) wcześniej niż inni, zapisz się na newsletter. Nie ujawnimy nikomu tego adresu e-mail, nie przesyłamy spamu, a wypisać możesz się w każdej chwili.