Śnieg w Warszawie na początku listopada. To się już w przeszłości zdarzało. Tym razem chodzi jednak o śnieg wyprodukowany przez firmę Supersnow i następnie zamieniony na stumetrową trasę do narciarstwa biegowego. To wszystko przed głównym wejściem Stadionu PGE Narodowego w stolicy.
Prawie dwa tysiące osób skorzystało z możliwości spróbowania nart biegowych, w tym bardzo wielu początkujących. Rozegrano też zawody sprinterskie z udziałem członków polskiej kadry narodowej w biegach i biathlonie. Miedzy innymi na starcie obecni byli: Maciej Staręga, Jan Antolec, Dominik Bury, Paweł Klisz. Organizujący wydarzenie pracownicy Tatra Holding uwijali się przez dwa długie dni jak w ukropie, żeby zadowolić wszystkich entuzjastów biegówek. Wykonali kawał dobrej roboty. Przy okazji okazało się, jaki potencjał w wielkiej aglomeracji ma narciarstwo klasyczne. Aż trudno sobie wyobrazić, co by się w Warszawie działo jeśli Supersnow przygotowałoby długą trasę komercyjną…
Wewnątrz – w salach ekspozycyjnych stadionu – nie było wcale gorzej. Liczący się i znaczący przedstawiciele firm produkujących sprzęt narciarski, czyli nart, butów, ubiorów, kasków, gogli i innych potrzebnych dodatków, z dumą prezentowali swoje kolekcje bardzo licznie przybyłej z całej Polski publiczności. Współwłaściciel narciarskiej firmy Kästle, Alexander Lotschak, który przedstawiał produkty marki nie krył zdziwienia i zazdrości:
Chciałbym, żeby taka impreza miała miejsce również w Austrii. To wspaniałe, że wytwórcy lub importerzy mogą bezpośrednio spotkać się z odbiorcami końcowymi, przedstawić produkty, doradzić, pogadać. Obie strony czerpią z takiego spotkania mnóstwo korzyści. Macie szczęście…
Oprócz właśnie tego bardzo bezpośredniego kontaktu publiczności z ekspertami na ich stoiskach entuzjaści narciarstwa mieli do obejrzenia całkiem pokaźny program prezentacji, wykładów, spotkań i wywiadów na scenie Snow Expo, w przygotowaniu których mieliśmy także nasz udział.
Ustawiona w kooperacji z samochodowym partnerem imprezy, firmą Renault Polska, igielitowa skocznia narciarska zachęcała dzieci do spróbowania swych sił w trudnej, narciarskiej konkurencji. Do dyspozycji były też ścianki wspinaczkowe i symulator jazdy na nartach zainstalowany na stanowisku stacji narciarskiej Czarny Groń.
W części turystycznej swoje oferty prezentowały ośrodki zagraniczne i polskie. Niejeden z odwiedzających wyszedł z targów z ofertą skrojoną dokładnie do swoich potrzeb.
W ulokowanej na pierwszym piętrze strefie sprzedaży też się działo, tyle tylko można o tym powiedzieć nie zdradzając tajemnic handlowych.
Tak, czy inaczej po raz drugi Snow Expo na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie otwiera sezon zimowy z przytupem, tym razem znacznie większym i oby tak było w następnych latach.
Nieobecni mogą tylko żałować…
Obszerniejsza relacja już wkrótce w kolejnym, grudniowym numerze Magazynu NTN Snow & More.