Trzy przejazdy w slalomie?

W ubiegłym sezonie pisaliśmy, że FIS przymierza się do rozgrywania slalomów w trzech przejazdach. Przypominamy: w pierwszym startują wszyscy zawodnicy, do półfinału wchodzi trzydziestka najlepszych, z której wyłoniona zostaje finałowa piętnastka. Trzeci przejazd ma się rozpoczynać najwyżej 10 minut po zakończeniu półfinałów. Terenem testów nowego formatu początkowo miały być zawody w Levi, ale nie będą. Teraz poletkiem doświadczalnym ma być Puchar Europy, konkretnie zawody w gigancie 26-27.01.2015 we francuskim Lelex. FIS chce tym sposobem wydłużyć czas transmisji z przejazdów, które mają znaczenie dla kolejności na mecie. Tłumaczy to bardzo niską oglądalnością pierwszego przejazdu w teraźniejszym formacie. Natomiast szwajcarskim kibicom propozycja się nie podoba. 55% z nich było przeciwnych zmianom (jedynie 13% głosów było za). Głosy trenerów i działaczy wielu ekip są mocno podzielone. Mnie z kolei nowa idea całkiem się podoba, gdyż przypomina nieco formułę rozgrywania zawodów carvingowych, kiedy to półfinały i finały stanowiły zawsze bardzo emocjonujące chwile na stoku.

Znaczniki

Podobało się? Doceń proszę atrakcyjne treści i kliknij:

1 komentarz do “Trzy przejazdy w slalomie?”

Dodaj komentarz

Zobacz także

Inne artykuły

nowe narty

Nowości w świecie nart na 2024/2025

Tradycyjnie na początku sezonu rzucamy garść newsów. Z mnogości mniej lub bardziej udanych innowacji technicznych staramy się wybrać te najbardziej wartościowe. Skitouring, freeride, allmountain czy jazda po przygotowanych trasach –

maxx booldożer

Słodkie życie zwykłego instruktora

Osrodek narciarski X gdzieś we Włoszech, grudzień, godzina 6.35. Budzik przeszywa i ogłusza. Za oknem jest jeszcze ciemno. Buty, kask, bidon, rękawiczki – w plecaku. Wkrętarka z zapasową baterią, wiertarka, klucz

braathen

Cały we łzach – po pierwszym gigancie sezonu

Szast-prast, i ani się obejrzeliśmy, jak rozpoczął się kolejny alpejski sezon. Tradycyjnie pierwsze zawody odbywają się w ostatni weekend października w austriackim Sölden, na wymagającej trasie lodowca Rettenbach. Nigdy

Newsletter

Dołącz do nas – warto

Jeśli chcesz dostawać informacje o nowościach na stronie, nowych odcinkach podcastu, transmisjach live na facebooku, organizowanych przez nas szkoleniach i ważnych wydarzeniach oraz mieć dostęp do niektórych cennych materiałów na stronie (np. wersji online Magazynu NTN Snow & More) wcześniej niż inni, zapisz się na newsletter. Nie ujawnimy nikomu tego adresu e-mail, nie przesyłamy spamu, a wypisać możesz się w każdej chwili.