NTN Snow & More 2017/2018 nr 1
| długość: 180 cm | promień: 18,2 m | taliowanie: 118-68-97 | Laser GS Stöckli gigant Komentarz: Całkowicie nowa konstrukcja z domu Stöckli. Narty te mają zupełnie odmienny profil dziobów w stosunku do poprzedniego. Ta modyfikacja musiała skończyć się zaprojektowaniem nart na nowo. Nasi testerzy nie kryli entuzjazmu. Punktowo prezentujemy państwu zwycięzcę tej grupy. Ważniejsze są jednak komentarze. Na kilkudziesięciu kartach testerskich tego modelu znaleźliśmy jedynie dwa negatywne zdania. Trudno nie uznać nowych Stöckli Laser GS za narty wybitne. Opinie: „Cudowne narty dla prawdziwego faceta. Wymagają siły i techniki, ale dają się precyzyjnie prowadzić. Bardzo wdzięczne i dają ogromną radość z jazdy” i „Narty idealne! Bardzo dobrze trzymają, mają ogromną dynamikę. Jeździ się na nich szalenie pewnie. Bły- skawicznie reagują na impulsy narciarza” oraz „To narty, na których można polegać – zwłaszcza w bramkach giganta. Spóźniony skręt to żaden problem, mocno dociśnięte nadrobią stratę i dadzą kopa w następny łuk. Brawo!” i jeszcze „Szalenie udane, mocne i dynamiczne deski, które dzięki konstrukcji dziobów bardzo szybko wchodzą w łuki na krawędziach. Bardzo dobrze trzymają na krawędziach. Są wystarczająco dynamiczne do jazdy amatorskich gigantów nawet na poziomie AMP. Dobra robota”. I na koniec: „Niesamowicie skuteczne, dynamiczne, harmonijne i stabilne. Idealne narty gigantowe. Zupełnie jak komórki Masters. Wymagają jednak pracy”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 4.7 5.2 5.3 4.8 5.2 5.0 5.1 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała | długość: 180 cm | promień: 19,1 m | taliowanie: 116-70-98 | Racetiger GS Völkl gigant Komentarz: Od bardzo wielu lat firma Völkl w swoich sportowych konstrukcjach używa budowy typu Tor- sion Box. W wielkim skrócie jest to otoczenie całego drewnianego rdzenia warstwą włókna szklanego i żywicy. Taka budowa daje nartom dużą sprężystość, ale za cenę większej nerwowości. Prezentowany model spotkał się z bardzo dobrym odbiorem u naszych testerów, choć było trochę głosów krytycznych. Komentarze: „Dla mnie jedne z najlepszych. Pomimo że są to deski cywilne, to bardzo dynamiczne i szybkie. Idealny promień na ciasne giganty – szybkość w każdym skręcie. Dość lekka konstrukcja wymaga kontroli i uwagi” i „Znako- mite. Ze względu na promień skrętu wymagają sporej prędkości, ale dają pełną kontrolę i zaufanie. Dobrze zmieniają rytm skrętów. Trzeba uważać z dociskiem, gdyż są dynamiczne i bardzo szybko oddają energię włożoną w skręt. Świetne trzymanie krawędzi” oraz „Im szybciej jedziesz, tym lepiej, precyzyjniej reagują. Bardzo mocne, wręcz agresywne trzymanie krawędzi. Do inicjacji wiraży trzeba się przyłożyć – niewiele robią same. Prowadzenie łuków jest harmonijne, a wykańczanie dynamiczne” i jeszcze „Narty przyjemne w całym przebiegu każdego wirażu. Szybko przechodzą ze skrętu w skręt – czasami zbyt szybko. Dobrze trzymają”. Pojedyncze negatywne zdania dotyczyły głównie niewielkiej autokinetyki desek. Na przykład: „W bramkach OK. W jeździe dowolnej zbyt statyczne i wymagające. Da się na nich pojechać bardzo szybko, ale przez nie- wielką masę desek łatwo stracić kontrolę”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 4.7 4.9 4.9 4.6 5.0 4.8 4.8 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała 101
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=