NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

| długość: 165 cm | promień: 14/12 m | taliowanie: 121-68-104 | SLX Elan slalom Komentarz: Całkowicie nowa, już nie asymetryczna konstrukcja z domu Elan podzieliła naszych testerów jak żadna inna para w tej grupie. Niektórzy uważali SLX-y za narty wybitne, inni wskazywali na pewne nie- dostatki. Na pewno mamy do czynienia z deskami o mocnym charakterze. Takie z rodzaju love me or leave me , a i tradycyjny dla slalomek Elana punkt montażu wiązań, mocno z przodu, wymaga przyzwyczajenia. Komentarze: „Bardzo harmonijne, łatwe i przewidywalne narty w jeździe dowolnej. Świetnie inicjują i prowadzą skręty na krawędziach. Na tyczkach z początku wydają się leniwe, ale… Mocno dociskane stają się wulka- nem energii i fenomenalnie katapultują w kolejny łuk. Znakomicie trzymają. Dzięki wiązaniom dość z przodu i szerokim piętkom nawet spóźnione skręty dają się wyprowadzić czysto. Razem ze Stöckli moje ulubione w grupie” i „Porządne sklepowe slalomki z przeznaczeniem dla dobrych amatorów. Dość dynamiczne i wyma- gają trochę siły, żeby mocno oddawały na końcu łuku. Jednocześnie skrętne” oraz „Kolejny model Elana nie zawodzi. Skrętne i przyjemne w jeździe. Tradycyjnie dobrze trzymają na twardym. Dobrze przyspieszają. Dają znakomite wyjście z łuku i przejście w następny. Szybkie i dynamiczne”. Z drugiej strony usłyszeliśmy: „Trochę szarpią w skrętach. Szybka inicjacja, dobre trzymanie krawędzi, ale za mało dynamiczne i ciężko dokręcić skręt” i „Łatwa zmiana rytmu. Po dobrej inicjacji jednak potem coś się psuje i ostatnia faza skrętu jest o wiele słabsza. Za mało dynamiki”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 4.5 4.5 4.5 4.6 4.4 4.2 4.1 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała | długość: 165 cm | promień: 13 m | taliowanie: 122-68-103 | RC4 WORLDCUP SC Fischer slalom Komentarz: Kolejne narty w tej mocnej i bardzo wyrównanej grupie, które wywołały mało jednoznaczne ko- mentarze. Część z naszych testerów uważała je za komfortowe deski do jazdy dowolnej i wycinania skrętów na krawędziach, inni przeciwnie – widzieli w nich potencjał do jazdy sportowej. Komentarze: „Myślałem, że nic mnie już nie zaskoczy, a tu takie narty! Szybkie, dynamiczne, pewne. Zmiana promienia łuku i szybkość reakcji na polecenie. Doskonałe. Brawo” i „Bardzo przyjemne narty. Szybko przechodzą ze skrętu w skręt i jak na sklepówki dość dynamiczne. Dają się harmonijnie prowadzić” oraz „Narty dla każdego szukającego dobrych slalomek. Przewidywalne, dynamiczne, znakomite prowadzenie w skrętach, łatwa i przyjemna kontrola od początku do końca łuku”. Malkontenci ze swej strony dodali: „Narty o bardzo ładnej geometrii, ale brakuje im mocy konstrukcji i przez to nie mają dynamiki. Bardzo przyzwoite w jeździe dowolnej najchętniej jadą łukami o średnich promieniach. W bramkach slalomu zbyt powolne z krawędzi na krawędź” i „Komfortowe, ale tro- chę nudne ze względu na zbyt mało cech sportowych. Bardzo fajne w jeździe dowolnej – takie slalomowe allroundy” oraz „Lepiej jadą średnimi niż naprawdę krótkimi skrętami. Inicjacja poprawna, ale dalej niewiele się dzieje. Za mało dynamiki. Na cały dzień do jazdy dowolnej na krawędziach”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 4.6 5.0 5.1 4.7 4.6 4.6 4.1 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała 110

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=