NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

| długość: 165 cm | promień: 13,6 m | taliowanie: 120-66-97 | Laser SL Stöckli slalom Komentarz: Najwęższe na odcinku pod butem i o najbardziej sportowej, sztywnej konstrukcji nowe sla- lomki Stöckli wzbudziły – nie bójmy się tego słowa – entuzjazm wśród naszych testerów. Punktowo miejsce pierwsze o włos przed modelem Völkla, ale to komentarze mówią wszystko. Przykłady: „Bardzo najlepsze! Te narty bez najmniejszego problemu nadają się do jazdy slalomów nawet na stromych stokach. Fantastycznie trzymają i dają niewiarygodną pewność. Są – owszem – dość trudne i trzeba się trochę przyłożyć, żeby je docisnąć, ale energię oddają z nawiązką, dając pozytywnego kopa w następny łuk. Błyskawiczne ze skrętu w skręt i jednocześnie stabilne. Nie można się z nimi rozstać” i „Bardzo mocne, dynamiczne i agresywne narty oddające pasję narciarzowi. Mocno charakterne. Przyjmują i oddają naprawdę dużo siły. Pewne, skuteczne, mocne” oraz „Te narty bardzo czule reagują na impulsy skrętne. Łatwo zmienić tor i promień łuku. Przy głębo- kich skrętach bardzo dynamiczne. Łatwe wejście na krawędzie, fantastyczne trzymanie. Kompletne slalomki”, dalej: „Bardzo fajne i dynamiczne slalomki. Świetnie skręcają, szybko zmieniają krawędzie, łatwo regulują rytm. Do tego dają mnóstwo frajdy”, kolejne: „Takie powinny być slalomki. Świetne trzymanie, rozsądna dyna- mika (to jednak nie są komórki)” i na koniec „Idealne! Lepsze niż doskonałe. Zadziwiające. Numer jeden w tej grupie. Do jazdy na krawędziach – szkoda ich do szurania w ześlizgach”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 5.2 5.5 5.7 5.0 5.4 5.4 4.9 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała | długość: 165 cm | promień: 13 m | taliowanie: 120-70-104 | X-Race SW Salomon slalom Komentarz: Od kilku sezonów sklepowe modele sportowych nart Salomona (slalom i gigant) to konstruk- cyjnie te same deski. Różnią się oczywiście od siebie długością i geometrią. Dodatkowo slalomki mają aż 70 mm na odcinku pod butem. W takiej sytuacji trudno spodziewać się megasportowych osiągów, ale X-Race punktują gdzie indziej. Duża zgodność ocen. Przykłady: „Te narty to bardzo sportowe allroundy z przeznacze- niem do skrętów ciętych o średnich i małych promieniach. Są łagodne i nikomu nie zrobią krzywdy. Dynamika jest przeciętna, ale inicjacja i prowadzenie łuków bardzo harmonijne. Znakomicie trzymają na twardym. Do- skonałe dla narciarzy, którzy lubią dużo skręcać, a od tyczek trzymają się z daleka” i „Elastyczne narty o profilu high-tec, znakomite dla instruktorów, ale także dla narciarzy amatorów preferujących skręty o mniejszych promieniach” oraz „Jadąc na nich, czułem komfort i kontrolę. Dają poczucie bezpieczeństwa, gdyż bardzo dobrze trzymają na twardym. Niezbyt sztywne i dzięki temu dają się łatwo kontrolować poprzez aktywne dokręcanie skrętów – szczególnie ważne na stromym. Niezbyt dynamiczne” i dalej: „Harmonijne, elastyczne deski znakomicie dopasowane dla zaawansowanych narciarzy-amatorów. Przy większych prędkościach mają swoje ograniczenia ze względu na wiotkość konstrukcji” i jeszcze „Proste w obsłudze i łatwe narty dla szero- kiej rzeszy zaawansowanych narciarzy, którzy chcą spróbować jazdy na krawędziach w łukach o slalomowych promieniach. Łatwo inicjują skręty, płynnie przechodzą z krawędzi na krawędź”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 4.7 5.1 4.6 4.9 4.5 4.4 3.8 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała 113

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=