NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

| długość: 176 cm | promień: 17,1 m | taliowanie: 131-84-112 | Amphibio XTi 84 Elan Allmountain Komentarz: Narty Elana produkowane w technologii Amphibio to klasyka gatunku desek allmountain. Ko- lejne odsłony tych nart o różnych szerokościach goszczą na naszych testach od paru już lat. Tym razem Amphibio 84 XTi trochę podzieliły naszych testerów, a może po prostu konkurencja zrobiła krok naprzód? Komentarze: „Stabilne i komfortowe narty z charakterem. Łatwo dostosowują się do różnego terenu. Dobrze trzymają na krawędziach. Godne polecenia” i „Wszechstronne narty, które ze względu na ciężar wymagają już trochę siły i techniki. Dobrze trzymają na twardym pod warunkiem, że pilot ma trochę mocy, aby tak szerokie deski prowadzić na krawędziach. Najchętniej jadą długimi łukami. Skuteczne w terenie” oraz „Bardzo uniwer- salne deski. Doskonałe poza trasami, także przy dużych prędkościach”. Z drugiej strony usłyszeliśmy: „Narty do jazdy w ciężkim śniegu. Brak im dynamiki. Wymagają uwagi, najlepiej sprawdzają sie obok trasy w jeździe z ześlizgami” i „Narty niczym nie zachwycają ani nie zaskakują. Spokojne, ułożone. Dobrze prowadzą skręty. Dość uniwersalne, ale leniwe i nie oddają energii”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 3.9 4.4 4.0 4.0 4.3 3.8 mała słaby mały słabe nerwowe niska | długość: 177 cm | promień: 17 m | taliowanie: 122-84-105 | Legend X 84 Dynastar Allmountain Komentarz: Narty o kompletnie odmiennym charakterze niż poprzednie dwie pary. Temu modelowi Dyna- stara bliżej do nart freeride niż sportowych, co nie wszystkim przypadło do gustu. Byli jednak i tacy, którzy uważali je za najlepsze w grupie właśnie ze względu na ich offroadowy charakter. Przykłady: „Razem z mode- lem firmy Kästle moim zdaniem najlepsze w grupie. Bardzo elastyczne. Cudownie dopasowują się do wszel- kich nierówności terenu. Komfortowe. Bardzo dobre w rozmiękłym śniegu i poza trasami. Zupełnie pewnie dają radę nawet na twardym podłożu, o ile na krawędziach jedzie się długimi łukami. Skuteczne w śmigu” i „Na twardym śniegu trochę niepewne. Jak rozmięknie, to robi się coraz lepiej. Swobodne prowadzenie w długich łukach. Przy większej prędkości trochę telepią” oraz „Testowane na mocno zmrożonym śniegu. Dzięki prze- sunięciu wiązań trochę do przodu bardzo ładnie rozpoczynały łuki, a rocker nie wchodził w wibracje. Łatwo inicjują skręty. Dość dobrze trzymają w łuku. Łatwe w prowadzeniu. Powolne w przejściu ze skrętu w skręt”, jeszcze „Poza trasami są bardzo fajne. Miękko dopasowują się do warunków i dają dużo komfortu. Na trasach ospałe i trochę toporne, wymagają zaangażowania. Lepsze w długich łukach. O dziwo nie klepią dziobami”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 3.5 4.4 3.5 3.7 3.6 3.2 mała słaby mały słabe nerwowe niska 116

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=