NTN Snow & More 2017/2018 nr 1
| długość: 176 cm | promień: 17,1 m | taliowanie: 131-84-112 | Amphibio XTi 84 Elan Allmountain Komentarz: Narty Elana produkowane w technologii Amphibio to klasyka gatunku desek allmountain. Ko- lejne odsłony tych nart o różnych szerokościach goszczą na naszych testach od paru już lat. Tym razem Amphibio 84 XTi trochę podzieliły naszych testerów, a może po prostu konkurencja zrobiła krok naprzód? Komentarze: „Stabilne i komfortowe narty z charakterem. Łatwo dostosowują się do różnego terenu. Dobrze trzymają na krawędziach. Godne polecenia” i „Wszechstronne narty, które ze względu na ciężar wymagają już trochę siły i techniki. Dobrze trzymają na twardym pod warunkiem, że pilot ma trochę mocy, aby tak szerokie deski prowadzić na krawędziach. Najchętniej jadą długimi łukami. Skuteczne w terenie” oraz „Bardzo uniwer- salne deski. Doskonałe poza trasami, także przy dużych prędkościach”. Z drugiej strony usłyszeliśmy: „Narty do jazdy w ciężkim śniegu. Brak im dynamiki. Wymagają uwagi, najlepiej sprawdzają sie obok trasy w jeździe z ześlizgami” i „Narty niczym nie zachwycają ani nie zaskakują. Spokojne, ułożone. Dobrze prowadzą skręty. Dość uniwersalne, ale leniwe i nie oddają energii”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 3.9 4.4 4.0 4.0 4.3 3.8 mała słaby mały słabe nerwowe niska | długość: 177 cm | promień: 17 m | taliowanie: 122-84-105 | Legend X 84 Dynastar Allmountain Komentarz: Narty o kompletnie odmiennym charakterze niż poprzednie dwie pary. Temu modelowi Dyna- stara bliżej do nart freeride niż sportowych, co nie wszystkim przypadło do gustu. Byli jednak i tacy, którzy uważali je za najlepsze w grupie właśnie ze względu na ich offroadowy charakter. Przykłady: „Razem z mode- lem firmy Kästle moim zdaniem najlepsze w grupie. Bardzo elastyczne. Cudownie dopasowują się do wszel- kich nierówności terenu. Komfortowe. Bardzo dobre w rozmiękłym śniegu i poza trasami. Zupełnie pewnie dają radę nawet na twardym podłożu, o ile na krawędziach jedzie się długimi łukami. Skuteczne w śmigu” i „Na twardym śniegu trochę niepewne. Jak rozmięknie, to robi się coraz lepiej. Swobodne prowadzenie w długich łukach. Przy większej prędkości trochę telepią” oraz „Testowane na mocno zmrożonym śniegu. Dzięki prze- sunięciu wiązań trochę do przodu bardzo ładnie rozpoczynały łuki, a rocker nie wchodził w wibracje. Łatwo inicjują skręty. Dość dobrze trzymają w łuku. Łatwe w prowadzeniu. Powolne w przejściu ze skrętu w skręt”, jeszcze „Poza trasami są bardzo fajne. Miękko dopasowują się do warunków i dają dużo komfortu. Na trasach ospałe i trochę toporne, wymagają zaangażowania. Lepsze w długich łukach. O dziwo nie klepią dziobami”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 3.5 4.4 3.5 3.7 3.6 3.2 mała słaby mały słabe nerwowe niska 116
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=