NTN Snow & More 2017/2018 nr 1
| długość: 179 cm | promień: 16,5 m | taliowanie: 124-85-109 | NAVIGATOR 85 Nordica Allmountain Komentarz: Zupełnie nowy model firmy Nordica reprezentujący całkowicie nowatorską linię, dla której pier- wowzorem były narty freetourowe. Konstruktorzy Navigatorów postawili zdecydowanie na lekkość konstrukcji oraz właściwości do jazdy w trudnych warunkach. Narty Navigator 85 podzieliły naszych testerów właśnie za sprawą lekkości budowy. Komentarze: „Na twardym stoku mocno telepią, ale prowadzą się nadzwyczaj dobrze. Płynnie przechodzą ze skrętu w skręt. W długich łukach telepią, ale dobrze oddają energię. Skręty z ześlizgiem są bardzo dobre. Narty zdecydowanie na miękki śnieg. Poza trasami są znakomite. Rocker robi swoje” i „Doskonałe poza trasami, znakomite na trasach. Lekkie, łatwe, delikatne” oraz „Bardzo sprawne narty, ale nie na twarde warunki. Wszechstronne, szybkie z krawędzi na krawędź. Do jazdy na krawędziach i śladem ślizgowym”. Malkontenci dodali jednak swoje: „Zbyt lekkie i zbyt wyniosły rocker, przez to bardzo mało stabilne na trasach. Ciężko jest pojechać szybko ciętymi łukami, bo okrutnie kłapią dziobami. W terenie jest znacznie lepiej, ale jedynie w równym śniegu czy firnie. Do skuteczności w rozjechanym śniegu lub na kalafiorach brakuje im masy” i „Jazda na tych deskach po trasach jest trudna. Zero tłumienia drgań. Poza trasami jest lepiej, jednak zbyt duży rocker powoduje niestabilne prowadzenie, co jest denerwujące”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 4.1 3.9 3.9 4.4 4.3 3.8 mała słaby mały słabe nerwowe niska | długość: 181 cm | promień: 19 m | taliowanie: 119-85-108 | FX85 HP Kästle Allmountain Komentarz: Narty firmy Kästle przeżywają drugą młodość i zbierają w naszych testach całkiem niezłe opi- nie. Prezentowany model ma bardzo wiele cech nart freeride, co jednym się podoba, a innym mniej. Nie- mniej większość opinii jest pozytywna. Dodatkowo deski są bardzo urodziwe. Komentarze: „Miłe zaskoczenie, naprawdę. Super uniwersalne narty pomimo dużego rockera, który nie przeszkadza w jeździe po trasach, a pomaga poza nimi. Super prowadzą skręty, nawet na krawędziach. Trochę zbyt elastyczne” i „Bardzo przyjemne narty do jazdy w każdych warunkach. Wspaniałe na trasach: szybkie, bezpieczne. Poza trasą w trudnym terenie bardzo dobrze się prowadzą. Wielka przyjemność z jazdy” oraz „Dziwne narty… Wyglądają jak freeride’ówki, a po trasach ciętymi, długimi skrętami gnają, że aż miło. Mają spore rockery, a nie telepie nimi na twardym. W terenie bajeczne: skrętne, elastyczne, pewne. Aż się chce zainwestować w parkę”. Dalej: „Bardzo dobre narty allmountain. Uniwersalne i umożliwiające wygodną jazdę w trudnych warunkach lub poza trasami. Przewidywalne. Dają pewne prowadzenie skrętów. Bardzo komfortowe. Trochę wibrują im dzioby”. Usłyszeliśmy jednak też: „Zbyt elastyczne, więc słabo trzymają. Brak dynamiki. Duży rocker przeszkadza w jeździe po trasach. Doskonałe w terenie”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 4.0 4.8 4.5 4.1 4.3 3.6 mała słaby mały słabe nerwowe niska 118
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=