NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

| długość: 175 cm | promień: 16 m | taliowanie: 136-93-124 | Slight 93 Scott Allmountain Komentarz: Najszersze deski w grupie. Pierwszy z dwóch prezentowanych w tej grupie modeli firmy Scott w swoim charakterze był bardzo podobny do prezentowanych wcześniej nart Nordiki. Znaczy to, że konstruk- torzy położyli bardzo duży nacisk na lekkość konstrukcji, nawet za cenę osiągów. Podobnie też narty te zosta- ły ocenione, to znaczy podzieliły naszych testerów. Przykłady: „Duża przyjemność z jazdy zarówno na przygo- towanych trasach, jak i przede wszystkim poza nimi. Bardzo uniwersalne narty o dużym komforcie” i „Dobre, uniwersalne deski, które nieźle trzymają. Zaskakująco stabilne również na trasach. Jedynie przy naprawdę dużych prędkościach pojawiają się lekkie problemy z tłumieniem wibracji. Dobrze surfują w miękkim śniegu” oraz „Bardzo przyjemne poza trasami, naprawdę super. Pomimo sporej szerokości zaskakująco poprawne na przygotowanych trasach. Intuicyjne i łatwe w prowadzeniu. Stabilne przy szybkiej jeździe”. Z drugiej strony usłyszeliśmy: „Narty słabo nadają się na przygotowane trasy. Ciężko wchodzą na krawędzie i telepie nimi na twardym. Poza trasami są całkiem niezłe, szczególnie w bardzo miękkich warunkach”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 3.6 4.7 4.1 3.9 4.2 3.4 mała słaby mały słabe nerwowe niska | długość: 175 cm | promień: 17 m | taliowanie: 130-91-120 | The Ski Scott Allmountain Komentarz: Kolejne narty firmy Scott w naszym zestawieniu. Tym razem do czynienia mamy z o wiele moc- niejszą i cięższą konstrukcją niż w przypadku desek opisanych powyżej. Narty charakteryzują się wydatnym rockerem, który jak zwykle jednym się podoba, a innym mniej. Scott The Ski podzielił trochę naszych teste- rów, ale punktowo uplasował się wysoko. Przykłady: „Typowe narty firmy Scott. Wydatny rocker, ale solidne wnętrze. Pomimo geometrii całkiem sprawnie jeżdżą na krawędziach, szczególnie w łukach o większych promieniach. Nieźle trzymają. Przy większych prędkościach i bardzo twardej trasie daje o sobie znać rocker i deskami trochę zaczyna telepać. Poza trasami całkiem niezłe, choć może szczyptę za sztywne, no ale rocker robi swoje” i „Bardzo fajne narty, które łatwo wchodzą na krawędzie i dobrze trzymają. Wydają się być w 80% na trasy i 20% poza nimi. Duży komfort jazdy” oraz „Przyjemne narty o przyjemnej szacie graficznej. Raczej na bardziej miękki śnieg, ale z wyczuciem pojadą po wszystkim. Mniej stabilne przy szybszej jeździe. Dobrze radzą sobie poza trasami”. Malkontenci zauważyli: „Spory promień skrętu wymaga większej prędkości, ale wtedy narty stają się mniej stabilne” i „Raczej do jazdy w miękkim śniegu lub poza trasami. Szerokość pod butem utrudnia szybką zmianę krawędzi. Prowadzenie śladem ciętym wymaga sporo pracy”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 3.7 4.9 4.6 4.2 4.2 3.4 mała słaby mały słabe nerwowe niska 120

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=