NTN Snow & More 2017/2018 nr 1
| długość: 170 cm | promień: 15 m | taliowanie: brak danych | On Piste GS Croc VIP (specjalne) Komentarz: W grupie VIP firma Croc do walki wystawiła elastyczny model nart semi-sportowych o charak- terystyce gigantowej. Ogromna większość naszych testerów szybko zaprzyjaźniła się z tymi deskami, a ko- mentarze w większości były bardzo pozytywne. Przykłady: „Narty na cały dzień jazdy. Nie umęczą. Dobre, szybkie przejścia ze skrętu w skręt. Dobre trzymanie krawędzi. Całkiem harmonijne. Obniżona dynamika, więc żeby ją znaleźć, trzeba trochę popracować. Ześlizg też jest OK, ale długość zaledwie 170 cm to za mało, żeby były stabilne przy dużych prędkościach” i „Oryginalne narty, które wymagają trochę przyzwyczajenia. Dobre na twarde warunki, dają radość z jazdy. Niezła dynamika” oraz „Stosunkowo krótkie narty o charakterystyce race carv. Łatwo inicjują cięte łuki na krawędziach. Przyzwoicie trzymają na twardym śniegu, szybko przechodzą ze skrętu w skręt. Przy tej długości znakomicie funkcjonują jako sportowe allroundy do całodniowej komfor- towej i – co najważniejsze – mało męczącej jazdy. Najlepsze rzecz jasna w łukach o średnich promieniach”, dalej: „Tworzą jedną całość z narciarzem, szczególnie w łukach o średnich i krótszych promieniach. Świetne na stromych i oblodzonych ściankach, same inicjują wiraże. Łatwe w zmianach rytmu”. Jeszcze: „Elastyczne, przyjemne narty do całkiem dynamicznej jazdy po dobrze przygotowanych trasach. Dobre trzymanie i skręt- ność. Czemu takie krótkie?”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 4.8 4.2 5.0 4.7 4.8 4.9 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 182 cm | promień: 17 m | taliowanie: 121-72-106 | Speed Zone 12 Ti Dynastar VIP (specjalne) Komentarz: Ciekawe narty w grupie VIP zaprezentowała firma Dynastar. Długie na 182 cm i całkiem mocno taliowane. Narty te podzieliły naszych testerów. Niektórzy uważali je za wyśmienite, inni nie potrafili znaleźć konkretnego zastosowania. Przykłady: „Te narty są klasą samą w sobie. Jazda na nich jest płynna i całkiem dynamiczna. Wymagają trochę techniki, ale przede wszystkim odwagi do jazdy długimi łukami na pełny gaz. Wymagają sporo prędkości, aby pokazać, na co je stać. Po prostu płyną po stoku. Dobrze trzymają na krawę- dziach. Brawo, Dynastar, polecam” i „Narty na cały dzień – nie meczą. Harmonijnie wchodzą w skręty i płynnie je ciągną aż do końca. Deski dla lubiących trochę poszaleć. Krawędzie trzymają jak na szynach. Oddają ener- gię. Wymagają trochę więcej kondycji” oraz „Świetne deski do jazdy z dużą prędkością po przygotowanym i szerokim stoku”, jeszcze „Spokojne, poprawne narty. Dość elastyczne. Nie męczą – łatwe w prowadzeniu. Stabilne dzięki długości”. Z drugiej strony usłyszeliśmy: „Narty, które udają gigantki. Do jazdy długimi łukami po dobrze przygotowanych stokach. Stabilne i dobrze trzymają. Nie mają jednak dynamiki nart sportowych. Mało uniwersalne” i „Długie, ciężkie i niezbyt żwawe. Dają poczucie pewności w długich łukach na krawędziach, ale przejście ze skrętu w skręt jest zbyt powolne. Trzeba bardzo szybko jechać, żeby zaczęły funkcjonować. Chcą jechać tylko jednym promieniem skrętu (swoim)”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 4.5 3.8 4.8 4.7 4.8 4.6 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 123
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=