NTN Snow & More 2017/2018 nr 1
L.165 L.165 | długość: 165 cm | promień: 14 m | taliowanie: 120-73-103 | X-Max X14 Carbon Salomon VIP (specjalne) Komentarz: Wielu konstruktorów ulega pokusie budowania nart przy użyciu dużej ilości włókien węglo- wych. Niewielu udaje się wykonać naprawdę udane konstrukcje, które pomimo lekkości zachowują należytą stabilność i nie wibrują. Ta trudna sztuka udała się inżynierom Salomona, a model X-Max 14 Carbon zyskał dużą przychylność naszych testerów. Komentarze: „Wspaniałe, harmonijne narty dla wszystkich entuzjastów carvingowych łuków o średnich i małych promieniach. Intuicyjna, łatwa inicjacja skrętów i płynne ich prowa- dzenie. Znakomite, choć nie sportowe (agresywne) trzymanie krawędzi. Łatwa zmiana rytmu skrętów. Dla tych, którzy potrafią jeździć carvingowo – dla przyjemności. Dla pozostałych – do nauki skrętów ciętych. Zna- komite również dla demonstratorów, gdyż działają przy małych prędkościach” i „Narty na cały dzień. Również dla pań. Przyjemne w prowadzeniu średnich łuków na krawędziach. W długich lekko nerwowe. W ześlizgach OK. W miękkim śniegu też OK. Bardzo harmonijne przejścia z łuku w łuk. Dobrze trzymają. Uniwersalne. Lek- kie” oraz „Dynamiczne, pewne i równe w prowadzeniu łuków. Wyważone pod kątem inicjacji, prowadzenia i wykańczania skrętów. Raczej łatwe w prowadzeniu. Do rekreacyjnej, przyjemnościowej jazdy po przygo- towanych trasach”, dalej: „Fajne, bardzo komfortowe narty dające ogromną przyjemność z jazdy. Skrętne. Pewne trzymanie krawędzi. Rekreacyjne, ale całkiem dynamiczne”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 5.1 4.4 4.9 4.7 4.4 4.7 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 165 cm | promień: 15,3 m | taliowanie: 118-68-95 | Skicross RTC VIP (specjalne) Komentarz: Firma RTC znana jest z produkcji niezbyt długich desek, ale wykorzystujących maksymalnie krawędź kontaktową. Oznacza to, że wszelkie nawisy dziobów i piętek są zredukowane do koniecznego mi- nimum. Pomimo 165 cm długości niech nikt się nie da zwieść – to nie są slalomki. Punktowo drugie miejsce w grupie i entuzjazm w wypowiedziach testerów. Przykłady: „Petarda! Stabilność jak w gigantkach, skrętność jak na slalomkach. Nie boją się wkładania biodra aż do śniegu. Stabilne, dynamiczne. Łatwa inicjacja skrętów nawet przy małych prędkościach. Można się też na nich bujać bez wysiłku, a i tak będzie to super wyglądało. One po prostu same jeżdżą!” i „Supernarty! Trzymają na stromym stoku jak sportowe. Zero wibracji lub szar- pania. Bardzo komfortowe i pewne na twardym śniegu, ale i w bardziej miękkich są OK. Byle na trasie” oraz „Szalone bestie! Szaleństwo bardzo przyjemne. Szaleństwo, którego wielu z nas poszukuje. Możesz na nich jeździć spokojnie, ale gdy najdzie cię ochota, zaszaleć, one ci w tym pomogą. Fantastyczne prowadzenie łuków i trzymanie. Doskonała dynamika”, dalej: „Stabilne i pewne narty. Skrętne. Dobrze się na nich jeździ, bo nie trzeba ich mocno cisnąć, aby poczuć przyjemność z jazdy. Dynamiczne. Pewnie prowadzą łuki nawet w szybkiej jeździe. Bardzo ciekawa propozycja dla techników” i na koniec: „Najlepsze w grupie! W każdym momencie czuć moc konstrukcji. Fenomenalnie pewnie trzymają zadane łuki nawet na bardzo twardym pod- łożu. Dynamiczne i sportowe. Dla ekspertów, instruktorów itp.” OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 5.1 4.6 5.6 4.4 5.3 5.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 127
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=