NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

L.165 L.165 | długość: 165 cm | promień: 14 m | taliowanie: 120-73-103 | X-Max X14 Carbon Salomon VIP (specjalne) Komentarz: Wielu konstruktorów ulega pokusie budowania nart przy użyciu dużej ilości włókien węglo- wych. Niewielu udaje się wykonać naprawdę udane konstrukcje, które pomimo lekkości zachowują należytą stabilność i nie wibrują. Ta trudna sztuka udała się inżynierom Salomona, a model X-Max 14 Carbon zyskał dużą przychylność naszych testerów. Komentarze: „Wspaniałe, harmonijne narty dla wszystkich entuzjastów carvingowych łuków o średnich i małych promieniach. Intuicyjna, łatwa inicjacja skrętów i płynne ich prowa- dzenie. Znakomite, choć nie sportowe (agresywne) trzymanie krawędzi. Łatwa zmiana rytmu skrętów. Dla tych, którzy potrafią jeździć carvingowo – dla przyjemności. Dla pozostałych – do nauki skrętów ciętych. Zna- komite również dla demonstratorów, gdyż działają przy małych prędkościach” i „Narty na cały dzień. Również dla pań. Przyjemne w prowadzeniu średnich łuków na krawędziach. W długich lekko nerwowe. W ześlizgach OK. W miękkim śniegu też OK. Bardzo harmonijne przejścia z łuku w łuk. Dobrze trzymają. Uniwersalne. Lek- kie” oraz „Dynamiczne, pewne i równe w prowadzeniu łuków. Wyważone pod kątem inicjacji, prowadzenia i wykańczania skrętów. Raczej łatwe w prowadzeniu. Do rekreacyjnej, przyjemnościowej jazdy po przygo- towanych trasach”, dalej: „Fajne, bardzo komfortowe narty dające ogromną przyjemność z jazdy. Skrętne. Pewne trzymanie krawędzi. Rekreacyjne, ale całkiem dynamiczne”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 5.1 4.4 4.9 4.7 4.4 4.7 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 165 cm | promień: 15,3 m | taliowanie: 118-68-95 | Skicross RTC VIP (specjalne) Komentarz: Firma RTC znana jest z produkcji niezbyt długich desek, ale wykorzystujących maksymalnie krawędź kontaktową. Oznacza to, że wszelkie nawisy dziobów i piętek są zredukowane do koniecznego mi- nimum. Pomimo 165 cm długości niech nikt się nie da zwieść – to nie są slalomki. Punktowo drugie miejsce w grupie i entuzjazm w wypowiedziach testerów. Przykłady: „Petarda! Stabilność jak w gigantkach, skrętność jak na slalomkach. Nie boją się wkładania biodra aż do śniegu. Stabilne, dynamiczne. Łatwa inicjacja skrętów nawet przy małych prędkościach. Można się też na nich bujać bez wysiłku, a i tak będzie to super wyglądało. One po prostu same jeżdżą!” i „Supernarty! Trzymają na stromym stoku jak sportowe. Zero wibracji lub szar- pania. Bardzo komfortowe i pewne na twardym śniegu, ale i w bardziej miękkich są OK. Byle na trasie” oraz „Szalone bestie! Szaleństwo bardzo przyjemne. Szaleństwo, którego wielu z nas poszukuje. Możesz na nich jeździć spokojnie, ale gdy najdzie cię ochota, zaszaleć, one ci w tym pomogą. Fantastyczne prowadzenie łuków i trzymanie. Doskonała dynamika”, dalej: „Stabilne i pewne narty. Skrętne. Dobrze się na nich jeździ, bo nie trzeba ich mocno cisnąć, aby poczuć przyjemność z jazdy. Dynamiczne. Pewnie prowadzą łuki nawet w szybkiej jeździe. Bardzo ciekawa propozycja dla techników” i na koniec: „Najlepsze w grupie! W każdym momencie czuć moc konstrukcji. Fenomenalnie pewnie trzymają zadane łuki nawet na bardzo twardym pod- łożu. Dynamiczne i sportowe. Dla ekspertów, instruktorów itp.” OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 5.1 4.6 5.6 4.4 5.3 5.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 127

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=