NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

| długość: 177 cm | promień: 16 m | taliowanie: 122-78-112 | Black Majic Scott VIP (specjalne) Komentarz: Inżynierowie firmy Scott od lat podążają własną drogą podczas projektowania nart. Nic dziw- nego, Scott to amerykańska firma, a jak wiadomo, zadania stawiane nartom po drugiej stronie oceanu są bardzo odmienne niż w Europie. Wszystkie deski firmy Scott noszą więc w sobie geny konstrukcji freeride. Zdania naszych testerów były trochę podzielone, ale większość doceniła niezwykłość konstrukcji. Opinie: „Idealne narty allmountain. Dobrze trzymają na trasach. Poza nimi wysoki rocker dobrze kompensuje niezbyt dużą szerokość pod butem, pozwalając na skręty o różnych promieniach. Ogromna wszechstronność. Przy- jemność z jazdy praktycznie bez żadnego czasu adaptacji” i „Zbyt odmienne, żeby zająć czołową pozycję wgrupie, ale na pewno godne uwagi. Wspaniałe cruisery do całodniowej jazdy długimi skrętami po przygoto- wanych trasach oraz do okazjonalnych wypadów poza nie. Doskonale radzą sobie z rozjechanym i miękkim śniegiem, wystarczająco dobrze trzymają na twardym. Wysokie rockery pomagają w trudnym śniegu, ale kłapią przy szybszej jeździe, nie przenosząc jednak wibracji dalej” oraz „Na twardy i miękki stok. Wymagają jednak pracy, żeby znaleźć w nich dynamikę. W skrętach ślizgowych są bardzo dobre, a na krawędziach OK. Rockery telepią przy większych prędkościach. Trzeba się do nich trochę przyzwyczaić. Fajne narty na każdy stok, ale po trzynastej”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 4.5 4.2 4.1 5.1 3.7 4.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 170 cm | promień: 15,4 m | taliowanie: 120-70-99 | Laser SX Stöckli VIP (specjalne) Komentarz: Laser SX to najlepiej sprzedający się model firmy Stöckli w ujęciu światowym. W Polsce jest trochę inaczej, więc Laser SX gościł na naszych testach po raz pierwszy. Nie obyło się bez małej wpadki. Ślizgi tego konkretnego egzemplarza były lekko wklęśnięte, co powodowało zbyt agresywne trzymanie dziobów. Obecny na testach importer marki zadecydował jednak, że narty mają pozostać w teście bez konieczne- go planowania ślizgów w lokalnym serwisie. Komentarze: „Tylko na krawędziach! Te narty wymagają pełnej kontroli i skupienia. Wymagające i bardzo nerwowe… brak płynności… dziwne. Nawet zatrzymywanie się stwarza problem” i „Wielka szkoda! Czuć, że deski mają ogromny potencjał, ale tak przygotowane stwarzają zagrożenie dla pilota i innych użytkowników stoku, gdyż totalnie brakuje kontroli przy wszystkich ewolucjach ślizgowych. Na krawędziach w łukach o średnich i długich promieniach jadą jak po szynach. Prawdopodobnie dynamiczne” oraz „W tym stanie nie da się na nich skutecznie jeździć… Haczą, przytrzymują, są mało harmo- nijne”. I to chyba wystarczy… OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 2.8 3.9 4.8 2.4 4.8 3.7 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 128

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=