NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

More notowaliśmy następujące wartości spa- lania: 8,1 l/100 km w jeździe mieszanej z przewagą dróg krajowych i autostrad oraz 11 l/100 km w czystym ruchu miej- skim, a to jak na ważący ponad 1700 kg pojazd wcale niezły wynik. Renault Koleos na suchych i przy- czepnych, utwardzonych drogach jest pojazdem z napędem przednim. Dopie- ro kiedy warunki ulegają pogorszeniu, automatyczny system zaczyna przeno- sić część mocy na oś tylną, aż do osią- gnięcia podziału 50/50. W terenie może- my posłużyć się specjalnym przyciskiem rozdzielającym moc i moment równo na obie osie. System ten działa do prędko- ści 40 km/h. Nowe Renault Koleos nie jest autem stricte terenowym, ale 21 cm prześwitu i bardzo dobre kąty natarcia i zejścia czynią go jednym z liderów kla- sy i w tej kategorii. Zawieszenie samochodu zostało ze- strojone w celu uzyskania maksymalne- go komfortu jazdy po asfalcie i jest dość miękkie, ale nadal precyzyjne. Mają w tym swój udział wielkie osiemnasto- calowe koła i dość niskoprofilowe opo- ny. Pomimo zastosowania sporych kół i dużego rozstawu osi konstruktorom udało się uzyskać całkiem mały promień skrętu wynoszący zaledwie nieco po- nad 11 m. Jak każdy współczesny samochód, Renault Koleos dysponuje różnymi sys- temami ułatwiającymi życie codzienne. Akurat w tym sporym pojeździe asystent parkowania ma doprawdy sens, trzeba się tylko nauczyć, jak z niego korzystać. Oczywiście, w wyposażeniu standardo- wym znajdują się też: aktywny system wspomagania nagłego hamowania, system monitorowania martwego pola, system kontroli pasa ruchu, kamera co- fania. Nie jestem wielkim zwolennikiem szpikowania samochodów elektroniką, ale te systemy naprawdę ułatwiają bez- stresowe korzystanie z dużego pojazdu. Wraz z nowym modelem Koleosa firma Renault wkroczyła w imponujący sposób na nowy teren, oferując klien- tom wielki i modny samochód z tak po- żądanej klasy SUV XL. Do pełnego szczęścia i maksymal- nej oceny chciałbym tylko mieć jeszcze możliwość pojeżdżenia Koleosem po krętych górskich drogach w warunkach zimowych, ale może i to się uda… 140

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=