NTN Snow & More 2017/2018 nr 1

X-Max 14 Carbon najlepiej nadają się dla wszystkich narciarzy, którzy gdzie tylko mogą poruszają się skrętami ciętymi. Zachwyceni nimi będą także ci, którzy skrętów carvingowych dopiero się uczą, gdyż deski te bardzo im w tym procesie pomogą. I choć trzymanie na twardym oraz dynamika tych nart nie dorównują wartościom znanym z konstrukcji spor- towych, to jednak do całodniowej jaz- dy urlopowej nadają się znacznie lepiej niż slalomki. Nie bez znaczenia w tym względzie jest także ich elastyczność i szerokość na odcinku pod butem, które umożliwiają bezstresową zabawę nawet w warunkach nieco rozmiękłego śniegu. Po prostu fun maszyny! NORDICA GT Speedmachine 80 EVO 174 cm Kiedy spojrzymy na specyfikację tych nart, to z pewnością szybko zauważy- my, że ich wymiary niewiele różnią się od prezentowanych powyżej Fischerów Curv GT. Dzięki zupełnie odmiennej bu- dowie oba modele mają zdecydowanie różne charaktery. O ile Curv GT to spor- towe narty, które utyły o tyle GT 80 należą do grupy nowoczesnych nart allround. Pomimo że deski zbudowano na pod- stawie solidnego, pełnowartościowego, drewnianego rdzenia, porównywalnego do tego stosowanego w sportowych modelach Nordiki, nie mają one zupeł- nie sportowego ducha. Dzieje się tak za sprawą użytych warstw aluminium. Za- miast pełnych, dość grubych blach ota- czających rdzeń i sięgających aż do kra- wędzi, zastosowano Energy 2 Titanium Torsion Bridge, czyli powycinane dość fantazyjne paski tytanalu. To właśnie dzięki nim narty są bardziej elastyczne w osi podłużnej i poprzecznej oraz mini- malnie lżejsze. Mają też mało agresyw- ne, zaokrąglone piętki oraz umiarkowa- ny rocker z przodu. GT Speedmachine 80 EVO, pomimo szerokości, to narty jednoznacznie przeznaczone na trasy. Trudno więc mówić, że mamy do czy- nienia z konstrukcją allmouintain. Na trasach sprawują się jednak znakomicie i przede wszystkim harmonijnie. Bez względu na stan stoku: od twardego śniegu, aż po rozmiękłą popołudniową ciapę użytkownik tych desek będzie oczarowany ich zdolnością do wykony- wania pięknych, czystych łuków na kra- wędziach. Oczywiście ulubiony repertu- ar GT Speedmachine 80 EVO to skręty o średnich promieniach, ale przy użyciu Niezależny Test Narciarski

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=