NTN Snow & More 2017/2018 nr 3

108 nek. A wszystko to w rywalizacji ze znacz- nie mocniejszymi maszynami. Wyniki te to zasługa: • odpowiednio przygotowanego samo- chodu, szczególnie zawieszenia (amorty- zatory Riegel) które zostało opracowane i przetestowane przez Krzysztofa Hołow- czyca, mentora zawodników i całego Pu- charu; • wyrównanego poziomu startujących za- łóg – do ostatniej rundy trwała rywalizacja o pierwsze miejsce, a dwie załogi miały do końca szanse. Również walka o pozosta- łe miejsca została rozstrzygnięta podczas Baja Szczecinek. Na uwagę zasługuje również wspania- ła atmosfera, jaka wytworzyła się wśród startujących załóg. Sprawny przebieg każdej rundy zapew- niała też wyspecjalizowana organizacja obsługi serwisowej: zespoły korzystały z ekip wysoko kwalifikowanych mecha- ników partnerów technicznych Overlimit i Hołowczyc Racing oraz z mobilnego ma- gazynu części zamiennych po preferencyj- nych cenach. Taka organizacja pozwalała załogom skupić się na sprawnej jeździe i znacznie ograniczyć koszty uczestnictwa w zawodach. W ramach Pucharu załogi skorzystały też z kilku szkoleń. Kierowcy pod okiem Krzysztofa Hołowczyca mieli okazję ćwi- czyć jazdę terenową, a piloci ćwiczyli z Ma- ciejemMartonemużywanie roadbooka. Tak udany start Pucharu Dacia Duster Elf Cup pozwala nam już teraz oczekiwać jeszcze lepszych wyników i emocji w nad- chodzącym sezonie 2018, również z No- wym Dusterem, ale w podobnej formule: we współpracy z Krzysztofem Hołowczy- cem, Overlimit i Hołowczyc Racing. Zapraszamy obecnych i nowych za- wodników do wzięcia udziału w nowej edycji Pucharu. Udziałem w Baja Szczecinek w dniach 22–23 października zakończył się tego- roczny Puchar Dacia Duster Elf Cup 2017. Cały cykl wygrał duet Krzysztof Wicento- wicz i Bartłomiej Boba, który dwa razy stanął na najwyższym stopniu podium, raz był drugi, a raz trzeci – brawo za równą jazdę. Nagroda główna – Dacia Duster – pojedzie więc do Wieliczki. W Szczecinku na najwyższym stopniu podium stanęła załoga ZAP Rally Team w składzie: kierowca Konrad Sznajder i pilot Tomasz Mroczek. Dodatkowo zało- ga ta zajęła trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej grupy S2 z minimalną stratą do drugiego miejsca. Powtórzyła też suk- ces innej załogi: Krzysztofa Wicentowicza i Bartłomieja Boby, którzy na mocno obsa- dzonym Baja Poland również zajęli trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej grupy S2 na początku września. Klasyfikacja punktowa Pucharu poka- zuje, że poziom reprezentowany przez poszczególne załogi był mocno wyrówna- ny i walka trwała do końca – do końcowe- go OS-u w Okonku. Podsumowując, śmiało możemy stwier- dzić, że Puchar mocno ożywił zmagania na trasach Baja w Polsce. Zauważono go też w niemal całym świecie cross country. Żywe, biało-niebieskie barwy pięciu na- miotów serwisowych , kolorowe loga zna- nych firm sponsorskich, soczyste barwy każdego Dustera oklejonego w barwy Pu- charu, ze smakiem dobrane barwy spon- sorskie… ale najważniejsze były wyniki osiągane przez załogi. Z rajdu na rajd były coraz lepsze. Na osiem załóg każdy rajd kończyło co najmniej pięć. W klasyfikacji generalnej klasy S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych w każ- dym z rajdów co najmniej trzy załogi były w pierwszej dziesiątce, dwa razy stawały na podium: Baja Poland i Baja Szczeci- Dacia Duster Elf Cup 2017 Jak zapewne już się zorientowaliście, bardzo lubimy rywalizację rajdową. Na motocyklu lub samochodem. W ubiegłym roku informowaliśmy o fajnej inicjatywie, jaką jest organizacja Pucharu Dacia Duster Elf Cup. Pierwszy sezon tej ciekawej imprezy za nami, a poniżej małe podsumowanie. TEKST: Tomasz Kurdziel ZDJĘCIA: Dacia More

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=