NTN Snow & More 2018/2019 nr 1

na snowboardzie postawiło ją w roli jed- nej z największych gwiazd sportów zimo- wych – i to z dnia na dzień. Zaraz w kolejce grzecznie ustawili się ewentualni sponso- rzy, a każdy z nich z lukratywną propozy- cją. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że wraz ze sponsorami, jak za do- tknięciem czarodziejskiej różdżki, pojawi- li się przedstawiciele Czeskiego Związku Narciarskiego. Stali z wyciągniętą łapką po część „doli”, choć do tej pory byli cał- kiem nieobecni w życiu wybitnej zawod- niczki. Widocznie taktownie nie chcieli przeszkadzać w rozwoju młodego talen- tu…Tata Ledecky, który jest jednocześnie menadżerem córki, kategorycznie odrzucił żądania przedstawicieli związku dotyczące podziału wpływów, a ci ze swej strony za- blokowali możliwość startów Ester w za- wodach w Ameryce Południowej do czasu wyjaśnienia sprawy. I choć Ledecká treno- wała w Chile i Argentynie, to ostatecznie nie mogła sprawdzić się w warunkach za- wodów i na tle innych. Brawo! Działacze sportowi to chyba osobna kategoria ludzi. W zaistniałej sytuacji Ester Ledecká nie wyklucza zmiany obywatelstwa, a my mo- dlimy się, żeby wybrała polskie. Chociaż… znając naszych działaczy, to sytuacja wcale nie musi być lepsza. ROSSIGNOL/ DYNASTAR Dwa sezony temu w zawodach alpejskie- go PŚ można było dostrzec zawodników ze stajni Rossignol lub Dynastar używających nart gigantowych z wydatnym amortyza- torem zamontowanym na odcinku pomię- dzy płytą pod wiązaniami i sięgającymi pra- wie do dziobów.Teraz technologia ta,zwana DLC (Dynamic Line Control), będzie do- stępna także dla normalnychnarciarzy o am- bicjach sportowych. DLC to nic innego jak bardzo sztywny, wykonany z włókna węglo- wego pręt od strony płyty (R 22) wyposażo- ny w hydrauliczny amortyzator. Zadaniem tego urządzenia jest kontrolowany docisk przedniej części nart do śniegu i co za tym idzie zwiększenie stabilności oraz popra- wienie trzymania na lodzie. DLC – oprócz nart typowo sportowych spełniających wy- mogi FIS – znajdziecie w dwóch modelach koncernu: Rossignol Hero Master DLC i Dynastar Speed Master DLC. Te pierw- sze mają 185 cm długości i promień skrętu 27 m, drugie odpowiednio: 180 cm i 21 m. Jedne i drugie przezna- czone są dla zawodników- -amatorów startujących w serii Masters lub innych zawodach amatorskich. Deski tanie nie są, gdyż kosztują około 2500 euro (z wiązaniami),oferują jed- nak niesamowite wrażenia podczas jazdy. Owszem, łatwe nie są, a inicjacja wi- raży wymaga zarówno do- brej techniki, jak i siły, ale narciarz ma wrażenie, że jest przylepiony do śnie- gu, a pewność trzymania krawędzi porównywalna jest jedynie z nartami z po- ziomu APŚ. Ach… i jesz- cze jedno – para Rossignol Hero Master DLC waży 12 kg. SALOMON Oprócz nart firma Salomon całkowicie odmłodziła kolekcję swoich butów z górnej półki. Technicy firmy za cel postawili sobie zwiększenie kontroli oraz szybkości prze- noszenia impulsów. Do tego potrzebne są precyzyjne, wąskie skorupy, które leżą jak najbliżej stóp i łydek. Dodatkowo sztyw- niejsze modele mają wykonane z włókien węglowych wzmocnienia obejmujące stopę od spodu na wysokości śródstopia. Do wy- konania skorup użyto mieszanki nylonu i plastiku, czyli grilamidu (zgodnie z pa- nującymi trendami). Dzięki temu te sztyw- ne i precyzyjne buty są też bardzo lekkie. Jedynie górne, przednie krawędzie chole- wek wykonano z PU w celu zapewnienia lepszego tłumienia uderzeń spowodowa- nych nierównościami tras. Zaiste przemy- ślana konstrukcja. Nowe buty znajdziecie w liniach S/Race i S/Max. STÖCKLI Dużo nowości w domu Stöckli, ale chyba najważniejszą jest powstanie całkowicie no- wych nart odpowiadających współczesnym trendom. Mowa o modelu Laser WRT ST. Narty te należą do linii wyścigowej firmy Stöckli i produkowane są według tej samej technologii, co na przykład deski slalomowe FIS. Do ich produk- cji użyto też slalomowego, bardzo reaktywnego rdzenia. Płyty alu- miniowe dla odmiany pochodzą z modelu przeznaczonego do gi- ganta. Geometria Laser WRT jest 1:1 wzięta z nart przeznaczonych do slalomu równoległego w kla- syfikacji zespołów rywalizujących w APŚ. Stąd też nazwa Worldcup Racing Team – WRT. Deski pro- dukowane są jedynie w dwóch rozmiarach – 172 cm (r = 14,8m) i 162 cm (r = 13 m) odpowiednio dla panów i pań. Na odcinku pod stopą ich szerokość wynosi zaled- wie 66 mm, co gwarantuje bardzo dużą szybkość w przejściach z kra- wędzi na krawędź. Główną cechą nowych desek jest zdolność do jazdy skrętami ciętymi o średnich promieniach w warunkach bar- dzo dobrze mechanicznie przygo- towanych tras. Budowa zapewnia bardzo dużą dynamikę. Zresztą… zajrzyjcie do naszych testów. Stöckli Laser WRT ST były jed- nymi z najwyżej ocenionych nart w trakcie jego przebiegu. HELLY HANSEN Nasza ulubiona firma odzieżowa, w któ- rej produktach mamy zaszczyt dobrze pre- zentować się na stokach, nie przestaje roz- wijać nowych technologii. Tym razem chodzi o Lifaloft, czyli nowoczesną ociepli- nę, która jest o 30% lżejsza od produktów konkurencji przy zachowaniu tych samych 10 NIUSY

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=