NTN Snow & More 2018/2019 nr 1

| długość: 171 cm | promień: 16 m | taliowanie: 121-72-106 | RC4 THE CURV DTX Racetrack FISCHER VIP (specjalne) Komentarz: Musimy to podkreślić jeszcze raz: wszystkie narty firmy Fischer dotarły na nasze testy prosto z fabrycznego, maszynowego serwisu z zaznaczeniem, że nie mogą być poprawiane ręcznie. Przygotowanie okazało się niezwykle agresywne i miało znaczący wpływ na wyniki. Komentarze: „Nazwa Curv nie pojawiła się przypadkowo. Są to typowe Racecarvery do jazdy skrętami ciętymi. Niestety, podobnie jak druga para w tym teście potwornie zacinają, przez co szybkie przejścia z krawędzi na krawędź są ryzykowne, a skręty z ześlizgiem niemożliwe” i „Stabilne i szybko inicjujące skręty. Czułem się na nich bardzo pewnie. Szerokie piętki niekiedy przytrzymują przy wyjściu z łuku. Mogłyby być bardziej elastyczne” oraz „Bardzo, bardzo trud- ne. Trudno je kontrolować, gdyż chcą jeździć tylko swoim promieniem. Zmiana rytmu prawie niemożliwa”, dalej: „Narowiste, niespokojne, trudne. Chcą jeździć tylko i wyłącznie na krawędziach. Niekomfortowe. Po- zostaje pytanie, czy to aby nie przez zbyt agresywny serwis?” i jeszcze: „Kiedy jedzie się szybko po twardym stoku, można przycierać biodrem o śnieg. Podczas wolniejszej, urozmaiconej jazdy stają się niepewne i ciężko jest coś z nich wykrzesać”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 3.3 3.2 4.1 2.9 4.1 3.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 175 cm | promień: 16 m | taliowanie: 129-80-112 | RC4 THE CURV GT Racetrack FISCHER VIP (specjalne) Komentarz: Wszystko to, co napisaliśmy we wstępie do komentarzy poprzedniej pary nart, dotyczy oczy- wiście także i tego modelu. Komentarze: „Deski stworzone do szybkiej jazdy ciętymi łukami. Na krawędziach trzymają bombowo. Niestety, jazda z ześlizgami wydaje się prawie niemożliwa. Winę za taki stan rzeczy po- nosi zbyt agresywne przygotowanie lub pozostawiony drut na krawędziach. Przy próbie skrętów z ześlizgiem, nawet na twardym podłożu, narty momentalnie łapią krawędź i haczą dziobami, przez co trudno utrzymać jest rytm i balans” i „Powolna zmiana krawędzi spowodowana nie tylko szerokością, ale także stanem nart. Zbyt mocno trzymają i potwornie haczą. Bardzo stabilnie jadą wzdłuż swoich krawędzi, ale zmiany rytmu są trudne” oraz „Szerokie piętki fajnie podkręcają końcówki łuków. Bardzo mocne trzymanie krawędzi. Powolne przejścia z krawędzi na krawędź. Wyłącznie do jazdy skrętami ciętymi”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 2.4 2.6 3.3 2.8 3.4 2.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 132

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=