NTN Snow & More 2018/2019 nr 1
| długość: 171 cm | promień: 16 m | taliowanie: 121-72-106 | RC4 THE CURV DTX Racetrack FISCHER VIP (specjalne) Komentarz: Musimy to podkreślić jeszcze raz: wszystkie narty firmy Fischer dotarły na nasze testy prosto z fabrycznego, maszynowego serwisu z zaznaczeniem, że nie mogą być poprawiane ręcznie. Przygotowanie okazało się niezwykle agresywne i miało znaczący wpływ na wyniki. Komentarze: „Nazwa Curv nie pojawiła się przypadkowo. Są to typowe Racecarvery do jazdy skrętami ciętymi. Niestety, podobnie jak druga para w tym teście potwornie zacinają, przez co szybkie przejścia z krawędzi na krawędź są ryzykowne, a skręty z ześlizgiem niemożliwe” i „Stabilne i szybko inicjujące skręty. Czułem się na nich bardzo pewnie. Szerokie piętki niekiedy przytrzymują przy wyjściu z łuku. Mogłyby być bardziej elastyczne” oraz „Bardzo, bardzo trud- ne. Trudno je kontrolować, gdyż chcą jeździć tylko swoim promieniem. Zmiana rytmu prawie niemożliwa”, dalej: „Narowiste, niespokojne, trudne. Chcą jeździć tylko i wyłącznie na krawędziach. Niekomfortowe. Po- zostaje pytanie, czy to aby nie przez zbyt agresywny serwis?” i jeszcze: „Kiedy jedzie się szybko po twardym stoku, można przycierać biodrem o śnieg. Podczas wolniejszej, urozmaiconej jazdy stają się niepewne i ciężko jest coś z nich wykrzesać”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 3.3 3.2 4.1 2.9 4.1 3.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 175 cm | promień: 16 m | taliowanie: 129-80-112 | RC4 THE CURV GT Racetrack FISCHER VIP (specjalne) Komentarz: Wszystko to, co napisaliśmy we wstępie do komentarzy poprzedniej pary nart, dotyczy oczy- wiście także i tego modelu. Komentarze: „Deski stworzone do szybkiej jazdy ciętymi łukami. Na krawędziach trzymają bombowo. Niestety, jazda z ześlizgami wydaje się prawie niemożliwa. Winę za taki stan rzeczy po- nosi zbyt agresywne przygotowanie lub pozostawiony drut na krawędziach. Przy próbie skrętów z ześlizgiem, nawet na twardym podłożu, narty momentalnie łapią krawędź i haczą dziobami, przez co trudno utrzymać jest rytm i balans” i „Powolna zmiana krawędzi spowodowana nie tylko szerokością, ale także stanem nart. Zbyt mocno trzymają i potwornie haczą. Bardzo stabilnie jadą wzdłuż swoich krawędzi, ale zmiany rytmu są trudne” oraz „Szerokie piętki fajnie podkręcają końcówki łuków. Bardzo mocne trzymanie krawędzi. Powolne przejścia z krawędzi na krawędź. Wyłącznie do jazdy skrętami ciętymi”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 2.4 2.6 3.3 2.8 3.4 2.3 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 132
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=