| długość: 160 cm | promień: 13,0 m | taliowanie: 120-73-105 |
W-Max 12
Salomon
lady
Komentarz:
Kolejna nowa konstrukcja w naszym porównaniu nawiązująca do odnoszącego sukcesy
modelu męskiego. Testerki w swoich opiniach były dość zgodne co do przeznaczenia i charakteru
nowych Salomonów i wszystkie podkreślały , że są to narty raczej wymagające. Oto przykłady: „Są
bardzo przyjemne do szybkiej jazdy długimi łukami, ale trzeba się mocno przyłożyć. Niezbyt duża dy-
namika sprawia, że trzeba się wysilić, żeby je prowadzić oraz szybko przejść z krawędzi na krawędź”
i „Wymagające deski dla dobrze jeżdżących pań. Bardzo dobrze trzymają na twardym śniegu zarówno
w łukach o małych, jak i dużych promieniach. Lubią prędkość i dla kobiet lubiących poszaleć na stoku
będą w sam raz” oraz „Bardzo stabilne, ale trudne w prowadzeniu. Moim zdaniem raczej do dłuższych
łuków. W krótkich brakuje im dynamiki”.
KOMFORT
WSZECHSTRONNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU)
SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH
SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU
TRZYMANIE KRAWĘDZI
DYNAMIKA
PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY
DLA KOGO?
duży
duża
dobra
dobra
dobre
duża
duża
ekspert
3.6
3.6
4.2
4.2
4.4
3.8
3.8
mały
mała
słaba
słaba
słabe
mała
mała
początkujący zaawansowany
| długość: 165 cm | promień: 16,0 m | taliowanie: 127-89-117 |
The Ski Woman
Scott
lady
Komentarz:
Firma Scott debiutuje na naszych testach, ale od początku zagościła w świadomości te-
sterów i testerek. Przedstawiany model The Ski był najszerszym ze wszystkich testowanych w tej grupie
i przy okazji wyposażony w najwyższy rocker na dziobie. Stosunkowo długie i szerokie narty (165 cm/89
mm) bardziej podobały się paniom jeżdżącym na co dzień poza trasami. Przykłady: „W powolnej jeździe
są ospałe, ale jak się je rozhula, to suną pewnie jak Saab po autostradzie bez ograniczeń prędkości. Zły
wybór dla delikatnie jeżdżących pań. Trzeba je cisnąć” i „Bardzo pewnie prowadzą skręty, ale brak im dy-
namiki. Trzeba na nich jeździć aktywnie. Fantastyczne w rozjeżdżonym śniegu. Ładne! Ten rocker trochę
jednak kłapie…” oraz „Bardzo dobre narty na trudne warunki śniegowe. Potrzebują trochę prędkości,
żeby zaczęły skręcać. Wspaniała szata graficzna”.
KOMFORT
WSZECHSTRONNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU)
SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH
SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU
TRZYMANIE KRAWĘDZI
DYNAMIKA
PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY
DLA KOGO?
duży
duża
dobra
dobra
dobre
duża
duża
ekspert
4.3
3.5
3.7
4.3
4.7
3.3
4.5
mały
mała
słaba
słaba
słabe
mała
mała
początkujący zaawansowany
131