Table of Contents Table of Contents
Previous Page  10 / 118 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 118 Next Page
Page Background

10

Niusy

a ostatnio system częściowego rockera

Amphibio. W segmencie freeride Elan jako

pierwsza firma zastosował krawędzie TBT

w modelu Boomerang. Teraz powstała

nowa freeride’owa linia Ripstick, która ma

ustawić poprzeczkę dość wysoko. W cza-

sach, kiedy wszystkie firmy budują mało

stabilne deski do jazdy w głębokim śniegu

wyposażone w wysokie rockery i kształt

twin-tip, Elan stawia na geometrię typu

directional i technologię Amphibio. Dzię-

ki takiemu rozwiązaniu deski linii Ripstick

mają być bardzo stabilne przy dużych

prędkościach w głębokim śniegu oraz cał-

kiem nieźle radzić sobie na przewianych

twardych stokach lub nawet na trasach.

Linia obejmuje pięć modeli: trzy męskie

o szerokości od 116 mm do 96 mm; jeden

damski 94 mm i jeden juniorski o szero-

kości 86 mm. Chętnie byśmy spróbowali.

Dynafit

Wzornictwo zredukowane do tego, co

naprawdę potrzebne – tak opisują nowe

buty TLT7 projektanci Dynafita, którym

udało się przekształcić model w prawdzi-

wą błyskawicę. Nowe TLT7 Performance

ważą bowiem zaledwie 1010 g, a przy

tym są o wiele sprawniejsze dzięki nowej

konstrukcji noska o nazwie Speed Nose

oraz przesuniętym insertom łączącym

buty z wiązaniem i tym samym osi obrotu

podczas chodzenia. W efekcie podcho-

dzenie jest bardziej naturalne i ergono-

miczne. Można porównać je z komfortem

dostępnym do tej pory jedynie w sprzę-

cie do narciarstwa biegowego. Ponadto

użytkownik może dopasowywać, otwie-

rać i zamykać każdy z butów za pomocą

tej samej klamry, która nie tylko otwiera

i zapina but, ale także pozwala zmieniać

tryby walk/ski. Imponująca, minimalistycz-

na budowa to prosty, świeży wygląd, ale

przede wszystkim zredukowana liczba

elementów wystawionych na działanie

czynników zewnętrznych i zwiększających

opór tarcia. Podczas zjazdów zastosowa-

nie tak zwanej Lambda Frame sprawia, że

skorupy butów są jeszcze bardziej wytrzy-

małe, lepiej kontrolują narty i przenoszą

na nie ruchy narciarza. Dla wzmocnienia

najbardziej newralgicznych obszarów uży-

to nowego materiału Titanex, czyli kom-

pozytu złożonego ze stopu tytanu, włókna

szklanego, karbonu i żywic syntetycznych,

podczas gdy strefy mniej eksploatowane

nie mają tylu wzmocnień, dzięki czemu

są bardziej elastyczne. Buty wyposażo-

ne są w całkowicie nowy system inser-

tów Dynafit Master Step. W porównaniu

do dotychczasowych topowych insertów

Master Step mają nowy kształt wewnątrz

stożków oraz lepiej przylegają do „wie-

życzek” w wiązaniach. Razem (inserty

w butach i patent w wiązaniach) spra-

wia to, że po wpięciu butów w wiązania

w trybie „zjazd” sprężyna przedniej części

nie pracuje i włącza się do akcji dopiero

w chwili osiągnięcia krytycznej wartości,

kiedy trzeba wypiąć but podczas upadku.

Nowe inserty pozwalają na użytkowanie

butów razem z wiązaniami freetourowymi

i freeride’owymi, takimi jak Beast 14 i 16,

bez potrzeby stosowania specjalnych

adapterów. Dostępny w sprzedaży od se-

zonu 2016/2017 skiturowy model TLT7 to

przyszłość poważnego skialpinizmu.

Hochfügen

Tej zimy w ośrodku narciarskim Hoch-

fügen nastąpi otwarcie nowej wyprzęga-

nej sześcioosobowej kolei krzesełkowej

firmy Doppelmayr. Będzie ona niezwykle

wygodna i bezpieczna, a także przyja-

zna dla środowiska, gdyż jej górną stację

wyposażono w baterie fotowoltaiczne.

Kanapy Doppelmayr linii D-Line spełniać

będą najwyższe wymagania zarówno

w zakresie estetyki, jak i bezpieczeństwa

oraz komfortu. Nowa kolej zastąpi dotych-

czasową czteroosobową o nazwie Hoch-

fügen 2000.

Salomon

Do nowej linii butów pasują

znakomicie nowe narty, również

oznaczone symbolem QST.

W tej linii znajduje się pięć mo-

deli męskich o szerokości od

118 mm do 85 mm na odcinku

pod butem oraz cztery modele,

które producent oznacza unisex

dla kobiet i lżejszych panów lub

juniorów (ciekawa koncepcja)

w szerokościach od 106 mm

do 85 mm. Wszystkie narty

wyprodukowano w technolo-

gii Spaceframe 3.0 przy użyciu

drewna o różnej gęstości maty

węglowej i warstwy duralumi-

nium na odcinku pod butem.

Dzioby i piętki wykonano z bar-

dzo lekkiego materiału o struk-

turze plastra miodu, który zwie

się Koroyd. Dzięki temu narty są

bardzo lekkie w manewrowaniu

i nie tracą nic ze swoich wła-

ściwości jezdnych. Wszystkie

deski serii QST mają długie, ale

niewiele ponad śnieg wyniesio-

ne rockery, więc są też bardzo

stabilne. Najszerszy przedsta-

wiciel tej linii gościł na naszych

testach w Kaunertalu i zyskał

sobie bardzo duże uznanie te-

sterów. Wystarczy zajrzeć na

koniec tego magazynu.

Viking

Flagowa czapka firmy Viking wyposa-

żona została w kolorowe paski i charak-

terystyczny pompon. Ta propozycja umie-

jętnie łączy dwie ważne cechy – wysokie

parametry techniczne, modne, ciekawe

wzornictwo i oryginalną kolorystykę. Wy-

konana w Niemczech w 50% ze szlachet-

nej wełny cechuje się dużą miękkością