Table of Contents Table of Contents
Previous Page  7 / 118 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 118 Next Page
Page Background

7

głos oddany zostanie sympatykom marki,

którzy za pośrednictwem specjalnej plat-

formy internetowej będą mogli wskazać,

który projekt zasługuje na realizację. Osta-

teczną decyzję podejmie jury składające

się z profesjonalnych przewodników gór-

skich i znanych sportowców. Werdykt za-

padnie 15 lutego 2017 r., a wybrana Mo-

untopia zostanie zaplanowana przez firmę

Dynafit i zrealizowana pomiędzy marcem

a lipcem 2017 r. Jaka jest Twoja Mounto-

pia? Zgłoszenia (w języku angielskim) ru-

szyły 26 września na stronie www.dynafit.

com/mountopia, na której dostępny jest

również regulamin konkursu. Do dzieła –

Twoje marzenie już wprost nie może się

Ciebie doczekać!

Stubai

Pod koniec sezonu 2015/2016 po-

żegnaliśmy po 43 latach (z małą łezką

w oku) starą kolej linową Eisgratbahn.

Nowa trzylinowa kolej 3S Bahn będzie

najdłuższą tego typu instalacją w całych

Alpach. Użytkownicy będą przebywać

odległość 4,7 km w zaledwie 11 min od

dolnej stacji aż na lodowiec. Możliwości

transportowe nowej kolei to 3 tys. osób

na godzinę, czyli dwukrotnie więcej niż

w przypadku starego systemu. Nowa

kolej jest nie tylko efektywna, ale i ele-

gancka. Projektanci włoskiej i szalenie

rozpoznawalnej firmy Pininfarina są od-

powiedzialni za wygląd bardzo nowo-

czesnych kabin wyposażonych w pano-

ramiczne okna oraz WLAN. Każdy więc

będzie mógł oglądać coś innego. Nigdy

wcześniej modernizacja pojedynczej kolei

górskiej nie kosztowała tak drogo. Zarząd

ośrodka w Stubai musiał zapłacić za in-

westycję 60,6 mln euro. Całkiem sporo.

Salomon

Bardzo ciekawą, nowatorską koncep-

cję butów narciarskich przedstawiała firma

Salomon. Nowa linia o wspólnej nazwie

QST PRO plus numerek flexu zawiera czte-

ry modele męskie i trzy damskie. Wszyst-

kie zbudowane są na podobnej zasadzie,

jak buty typu cabrio (Raichle Flexon, Full

Tilt, Dalbello), ale z tą różnicą, że trzecia

część skorupy, którą jest plastikowy język,

nie obejmuje „bazy” od zewnątrz, lecz jest

umieszczona w środku. Nazwa tego sys-

temu to Endofit Tounge. Takie rozwiązanie

pozwala na bardzo ścisłe przyleganie ję-

zyka do piszczela, co daje niezwykle dużą

precyzję prowadzenia nart, bezpośrednie

przekazywanie energii oraz

komfort. Buty przeznaczone

są do jazdy backcountry, fre-

eride, freetour i allmountain,

więc są dodatkowo wyposa-

żone w mechanizm ski/walk.

Dzięki zastosowaniu Endo-

fit Tounge możliwość ruchu

cholewki w trybie „walk” jest

bardzo duża. Według twór-

ców buty nie powinny także

ocierać piszczeli podczas po-

dejść. Ze względu na umiesz-

czenie plastikowego języka

wewnątrz dolnej części sko-

rupy konieczne było dokładne

uszczelnienie konstrukcji za

pomocą gumowych uszcze-

lek. Całość wygląda bardzo

interesująco oraz obiecująco

i stanowi prawdziwą nowość

na rynku butów.

Majesty

„Lokalne piękności” mar-

ki Majesty to wszechstronne

damskie narty, które nie tylko

świetnie wyglądają, ale przede

wszystkim charakteryzują się

doskonałymi właściwościami

jezdnymi. Narty produkowane

są w Polsce, a ich grafika nawiązuje do

znanego motywu koronek koniakowskich.

Kierunkowy flex sprawia, że jazda w zróż-

nicowanym terenie staje się dużo prost-

sza. Narty Local Beauty skonstruowane

są w technologii sandwich i wyposażone

w drewniany rdzeń z drewna jesionu i to-

poli. Konstrukcja twin-tip jeszcze bardziej

zwiększa ich uniwersalność – można jeź-

dzić na nich zarówno po trasie, jak i roz-

poczynać swoją przygodę z narciarstwem

freeski. Zatem Drogie Panie, szalejcie

w tym sezonie i cieszcie się jazdą! Te bar-

dzo lekkie i przyjazne narty dostępne są

w trzech długościach: 150 cm, 160 cm

oraz 168 cm.

Sölden

Nowa supernowoczesna kolej linowa

Giggijochbahn może się pochwalić rekor-

dową przepustowością: 4500 osób na

godzinę! Zarówno jej dolna, jak i górna

stacja zwracają uwagę wyjątkową archi-

tekturą, którą zawdzięczają innsbruckiej

pracowni Johanna Obermosera. Górna

stacja połączona jest tunelem z odległą

o 200 m restauracją na szczycie Giggi-

joch, dzięki czemu poruszanie się między

nimi jest możliwe niezależnie od pogody.

Tecnica

W ubiegłym sezonie prezentowaliśmy

freetourowe narty firmy Blizzard o nazwie

Zero G. Logiczną konsekwencją jest do-

pełnienie kolekcji poprzez stworzenie

odpowiednich butów. Dokonała tego fir-

ma Tecnica, projektując model – jakżeby

inaczej – Zero G. Choć buty wyglądają

zupełnie jak typowe zjazdowe, to jednak

ich masa wynosi zaledwie 1500 g. Dzięki

zastosowaniu specjalnej technologii, sko-

rupy butów są cieńsze o 30%, ale 2,5 razy

mocniejsze. Buty wyposażono w sprawny

mechanizm ski/hike. Funkcjonują z wiąza-

niami typu WTR lub tymi wyposażonymi

w piny. Stefano Mantegazza, były carvin-

gowy mistrz świata, obecnie odpowie-