7
głos oddany zostanie sympatykom marki,
którzy za pośrednictwem specjalnej plat-
formy internetowej będą mogli wskazać,
który projekt zasługuje na realizację. Osta-
teczną decyzję podejmie jury składające
się z profesjonalnych przewodników gór-
skich i znanych sportowców. Werdykt za-
padnie 15 lutego 2017 r., a wybrana Mo-
untopia zostanie zaplanowana przez firmę
Dynafit i zrealizowana pomiędzy marcem
a lipcem 2017 r. Jaka jest Twoja Mounto-
pia? Zgłoszenia (w języku angielskim) ru-
szyły 26 września na stronie www.dynafit.
com/mountopia, na której dostępny jest
również regulamin konkursu. Do dzieła –
Twoje marzenie już wprost nie może się
Ciebie doczekać!
Stubai
Pod koniec sezonu 2015/2016 po-
żegnaliśmy po 43 latach (z małą łezką
w oku) starą kolej linową Eisgratbahn.
Nowa trzylinowa kolej 3S Bahn będzie
najdłuższą tego typu instalacją w całych
Alpach. Użytkownicy będą przebywać
odległość 4,7 km w zaledwie 11 min od
dolnej stacji aż na lodowiec. Możliwości
transportowe nowej kolei to 3 tys. osób
na godzinę, czyli dwukrotnie więcej niż
w przypadku starego systemu. Nowa
kolej jest nie tylko efektywna, ale i ele-
gancka. Projektanci włoskiej i szalenie
rozpoznawalnej firmy Pininfarina są od-
powiedzialni za wygląd bardzo nowo-
czesnych kabin wyposażonych w pano-
ramiczne okna oraz WLAN. Każdy więc
będzie mógł oglądać coś innego. Nigdy
wcześniej modernizacja pojedynczej kolei
górskiej nie kosztowała tak drogo. Zarząd
ośrodka w Stubai musiał zapłacić za in-
westycję 60,6 mln euro. Całkiem sporo.
Salomon
Bardzo ciekawą, nowatorską koncep-
cję butów narciarskich przedstawiała firma
Salomon. Nowa linia o wspólnej nazwie
QST PRO plus numerek flexu zawiera czte-
ry modele męskie i trzy damskie. Wszyst-
kie zbudowane są na podobnej zasadzie,
jak buty typu cabrio (Raichle Flexon, Full
Tilt, Dalbello), ale z tą różnicą, że trzecia
część skorupy, którą jest plastikowy język,
nie obejmuje „bazy” od zewnątrz, lecz jest
umieszczona w środku. Nazwa tego sys-
temu to Endofit Tounge. Takie rozwiązanie
pozwala na bardzo ścisłe przyleganie ję-
zyka do piszczela, co daje niezwykle dużą
precyzję prowadzenia nart, bezpośrednie
przekazywanie energii oraz
komfort. Buty przeznaczone
są do jazdy backcountry, fre-
eride, freetour i allmountain,
więc są dodatkowo wyposa-
żone w mechanizm ski/walk.
Dzięki zastosowaniu Endo-
fit Tounge możliwość ruchu
cholewki w trybie „walk” jest
bardzo duża. Według twór-
ców buty nie powinny także
ocierać piszczeli podczas po-
dejść. Ze względu na umiesz-
czenie plastikowego języka
wewnątrz dolnej części sko-
rupy konieczne było dokładne
uszczelnienie konstrukcji za
pomocą gumowych uszcze-
lek. Całość wygląda bardzo
interesująco oraz obiecująco
i stanowi prawdziwą nowość
na rynku butów.
Majesty
„Lokalne piękności” mar-
ki Majesty to wszechstronne
damskie narty, które nie tylko
świetnie wyglądają, ale przede
wszystkim charakteryzują się
doskonałymi właściwościami
jezdnymi. Narty produkowane
są w Polsce, a ich grafika nawiązuje do
znanego motywu koronek koniakowskich.
Kierunkowy flex sprawia, że jazda w zróż-
nicowanym terenie staje się dużo prost-
sza. Narty Local Beauty skonstruowane
są w technologii sandwich i wyposażone
w drewniany rdzeń z drewna jesionu i to-
poli. Konstrukcja twin-tip jeszcze bardziej
zwiększa ich uniwersalność – można jeź-
dzić na nich zarówno po trasie, jak i roz-
poczynać swoją przygodę z narciarstwem
freeski. Zatem Drogie Panie, szalejcie
w tym sezonie i cieszcie się jazdą! Te bar-
dzo lekkie i przyjazne narty dostępne są
w trzech długościach: 150 cm, 160 cm
oraz 168 cm.
Sölden
Nowa supernowoczesna kolej linowa
Giggijochbahn może się pochwalić rekor-
dową przepustowością: 4500 osób na
godzinę! Zarówno jej dolna, jak i górna
stacja zwracają uwagę wyjątkową archi-
tekturą, którą zawdzięczają innsbruckiej
pracowni Johanna Obermosera. Górna
stacja połączona jest tunelem z odległą
o 200 m restauracją na szczycie Giggi-
joch, dzięki czemu poruszanie się między
nimi jest możliwe niezależnie od pogody.
Tecnica
W ubiegłym sezonie prezentowaliśmy
freetourowe narty firmy Blizzard o nazwie
Zero G. Logiczną konsekwencją jest do-
pełnienie kolekcji poprzez stworzenie
odpowiednich butów. Dokonała tego fir-
ma Tecnica, projektując model – jakżeby
inaczej – Zero G. Choć buty wyglądają
zupełnie jak typowe zjazdowe, to jednak
ich masa wynosi zaledwie 1500 g. Dzięki
zastosowaniu specjalnej technologii, sko-
rupy butów są cieńsze o 30%, ale 2,5 razy
mocniejsze. Buty wyposażono w sprawny
mechanizm ski/hike. Funkcjonują z wiąza-
niami typu WTR lub tymi wyposażonymi
w piny. Stefano Mantegazza, były carvin-
gowy mistrz świata, obecnie odpowie-