Table of Contents Table of Contents
Previous Page  11 / 138 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 138 Next Page
Page Background

11

nego z „carvingowymi”, a pan Hujara po-

mału tracił twarz i wiarygodność – szcze-

gólnie wśród zawodników. Po skutkach

ostatnich zmian musiał też pożegnać się

ze swoim stanowiskiem, choć wśród dzia-

łaczy FIS miał opinię niezatapialnego. Do-

datkowo bowiem do kontuzji kolan wśród

zawodników giganta zaczęły nasilać się

urazy pleców. Nowy dyrektor APŚ pan

Markus Waldner jest od Hujary znacznie

rozsądniejszy i już na początku swej karie-

ry dyrektorskiej zapowiadał zmiany sprzę-

towe. Co właśnie się wydarzyło.

Jak to dobrze, że pan Hujara nie zdążył

wprowadzić w życie swoich idei dotyczą-

cych nart slalomowych. Narty do konku-

rencji slalom gigant dla pań pozostają –

jak dotąd – bez zmian.

A tak swoją drogą, to jak czują się dzi-

siaj ci, którzy tak żarliwie bronili chorych

pomysłów pana H.? Na przykład Benja-

min Raich w słynnym programie telewizyj-

nym stacji ÖRF (do obejrzenia w naszym

archiwum), gdzie całkowicie zajął stronę

Hujary używającego demagogicznych ar-

gumentów przeciwko Marcelowi Hirsche-

rowi i Kilianowi Albrechtowi.

Fischer

Fischer The Perfect

Curv, czyli narty z nowej

linii RC4 Curv zaprojekto-

wanej przy współudziale

Michaela von Gruenigena,

Hansa Knaussa i Kristia-

na Ghediny, to na pewno

jedna z największych no-

wości sezonu. Producent

twierdzi, że narty z tej

serii wykorzystują wiele

materiałów i technicznych

rozwiązań stosowanych

w deskach przygotowy-

wanych do APŚ, a pomi-

mo to znakomicie nada-

ją się do całodziennego

użytkowania przez narcia-

rzy amatorów-ekspertów

w obrębie przygotowa-

nych stoków. W zależno-

ści od wybranej długości

deski linii RC4 Curv mają

inny charakter. I tak jeśli

wybierzemy rozmiar 164

cm, otrzymamy slalomki,

a jeśli 185 cm – rasowe gi-

gantki. Wszystkie modele

są jednak mocno taliowa-

ne i na przykład szerokość piętek każdego

przedstawiciela całej linii przekracza 102

mm! Rodzimi internetowi eksperci szcze-

rze zawiodą się, gdyż na dodatek dwie

podlinie The Curv oznaczone DTX i Ti ofe-

rują mocno taliowane deski jedynie w roz-

miarach odpowiednio: 157–178 cm i 150–

178 cm. Możliwe jednak, że Ghedina, Von

Grünigen i Knauss się nie znają… Wydaje

nam się, że narty linii Curv mają ogromną

szansę na rynkowy sukces w Polsce, nie

tylko za sprawą właściwości jezdnych, ale

także ze względu na zawiłości rodzimej

gramatyki i stosowanej w języku polskim

odmiany. Pomyślcie tylko, jak pięknie to

brzmi:

– Na czym jeździsz?

– Na Curvach…

Aż chciałoby się zainwestować w par-

kę…Wrażenia z jazdy na tych niezwykłych

deskach możecie przeczytać w naszych

testach na końcu tego wydania.

Nordica

W segmencie butów narciarskich naj-

większą nowością jest przedstawiona

przez firmę Nordica nowa linia Speedma-

chine. Jest to nie tylko powrót po kilku

latach do najbardziej rozpoznawalnej na-

zwy na rynku butów, ale także całkowicie

nowatorska metoda prostej personalizacji

obuwia. Nordiki z linii Speedmachine wy-

konane są z nowej mieszanki tworzywa.

Dzięki temu jedynie za pomocą lampy ze

światłem podczerwonym możemy je stre-

fowo uplastyczniać i przy użyciu dostępnej

w zestawie małej pompy podciśnieniowej

odbarczyć w miejscach, które uciskają.

Cały zestaw do personalizacji mieści się

w bardzo małej walizce, a jego obsługa

nie powinna nastręczyć problemów nawet

średnio rozgarniętym. W nowej linii znaj-

dziecie buty dla ekspertów o sztywności

flex 130, jak i dla średnio zaawansowa-

nych. W listopadzie ubiegłego roku mia-

łem już przyjemność testować nowe buty

na stoku i przyznać muszę, że są bardzo

wygodne oraz wystarczająco precyzyjne

do semi-sportowej jazdy amatorskiej (pi-

szę o modelu flex 130). Naszym zdaniem

– dzięki możliwości szybkiej i skutecznej

personalizacji – mogą stać się prawdzi-

wym hitem sprzedaży.

Blizzard

Jeśli ktoś czytał wywiad

z Alberto Zanatą zamieszczo-

ny w trzecim numerze ma-

gazynu „NTN Snow & More”

2015/2016, to kolekcja firmy

Blizzard nie będzie dla niego

zaskoczeniem. Linie Blizzarda

konsekwentnie odchodzą od

wyczynowego

image’u

, a in-

żynierowie koncentrują się nad

stworzeniem

perfekcyjnych

produktów high end, freeride

i freetour. Z pozytywnym skut-

kiem. Nowa linia uniwersalnych

nart Quattro przeznaczonych

dla gentlemanów jest tego naj-

lepszym dowodem. Linia zawie-

ra osiem modeli desek o różnej

szerokości pod butem przezna-

czonych do całodniowej jazdy

w obrębie tras przygotowa-

nych. Konstruktorzy użyli w tej

serii wielu technicznych nowo-

ści oraz egzotycznych materia-

łów. Deski jeżdżą bajecznie, co

łatwo sprawdzić, czytając na-

sze testy. Dodatkowo Blizzard

połączył siły z niemiecką firmą

motoryzacyjną Audi, dla której

nazwa Quattro jest także kul-

towa. Oczekujemy interesują-

cych zdarzeń marketingowych

– również w Polsce.

Dynastar

Ciekawa nowość z domu Dynastar.

Otóż wszystkie wyczynowe i sportowe

deski tej firmy będą miały tę samą szatę

graficzną niezależnie od tego, czy prze-

znaczone są do zawodów alpejskich,

skitourowych czy freeride’owych. Fajny

pomysł! Dodatkowo alpejskie, sportowe

deski Dynastara będą się różnić od swo-