14
Niusy
w specjalną powłokę uniemożliwiającą
lub przynajmniej utrudniającą przywieranie
śniegu i lodu do nart. System Ice Off, bo
tak nazywa się to cudo, ma za zadanie
zredukowanie masy nart podczas jazdy
i podchodzenia w prosty sposób: czyste
narty to lekkie narty. Unikalna struktura
i użyte materiały zapowiadają sukces. Je-
steśmy przekonani, że jeśli eksperyment
z nartami tourowymi się powiedzie, war-
stwa Ice Off trafi do całej kolekcji desek
Völkla, a i inni wymyślą coś podobnego.
Z przywieraniem śniegu do desek można
walczyć domowymi sposobami za pomo-
cą smaru w sprayu (ciężko jest je potem
nosić) lub płynu polerskiego do karoserii
samochodowych, ale efekt jest zawsze
połowiczny. Trzymamy kciuki, gdyż nie lu-
bimy śniegu i lodu na wierzchu nart.
Viking
Rękawice Race Spectrum to nowy
model topowych rękawic sportowych.
Zaawansowana konstrukcja bez pardo-
nu jest w stanie konkurować z czołowymi
modelami na rynku. Bardzo dobry chwyt
uzyskany dzięki odpowiedniej konstrukcji
oraz silikonowemu nadrukowi zapewnia
bardzo dobre czucie kijków. Rękawice
wykonane są z wysokiej jakości skóry
koziej w połączeniu z neoprenem oraz
wstawkami z softshellu. Za bezpieczeń-
stwo dłoni odpowiadają solidne ochra-
niacze kostek oraz dopasowany ściągacz
mankietu rękawicy, który dodatkowo osła-
nia przed chłodem i śniegiem. Wzmoc-
nienia palców kevlarem i trwała osłona
pięści zapewniają bezpieczeństwo przy
większych prędkościach i kontakcie ze
śniegiem lub lodem. Funkcjonalne, odbla-
skowe elementy podnoszą widoczność
na stoku, a system szybkiego luzowania
rękawicy jest rozwiązaniem na miarę po-
trzeb zawodników. Otwarta konstrukcja,
wydajny system cyrkulacji powietrza oraz
rozbudowane funkcje sprawią, że rękawi-
ce spełnią oczekiwania najbardziej wyma-
gających klientów, mających styczność ze
sportową, agresywną jazdą na nartach.
Model Viking Spectrum podczas Targów
Kielce Sport Expo 2016 zdobył wyróżnie-
nie w kategorii design.
Packline
Legendarna skandynawska marka ofi-
cjalnie na polskim rynku z nowym boxem
dachowym Packline NX! Packline w poło-
wie lat 70. ubiegłego wieku w szwedzkim
Strängnäs stworzyła nowoczesny box da-
chowy, a dziś ponownie wyprzedza kon-
kurentów i jako pierwsza w świecie pro-
ponuje box produkowany w innowacyjnej
technologii Twin Sheet. Większość współ-
czesnych boxów dachowych powstaje
metodą termoformowania z jednowar-
stwowych płyt z tworzywa. W produkcji
Packline NX wykorzystuje się zaawanso-
waną technologię równoczesnego formo-
wania i zgrzewania ze sobą dwóch cień-
szych płyt, tworzących dwuwarstwową,
niezwykle sztywną strukturę. Zalety tego
rozwiązania to uzyskanie dużo większej
sztywności całej skrzyni oraz możliwość
dowolnego kształtowania jej wyglądu
bez widocznych z zewnątrz, wzmacniają-
cych przetłoczeń. Sztywna podłoga boxa
Packline NX składa się zatem z aerody-
namicznej warstwy zewnętrznej i mocno
wyprofilowanej warstwy wewnętrznej.
Zewnętrzna warstwa wieka przyciąga
wzrok wysmakowaną, minimalistyczną
linią i uderza brakiem jakichkolwiek wi-
docznych elementów konstrukcyjnych.
Zawiasy i rygle ukryte są bowiem w we-
wnętrznych powłokach wieka i podłogi,
pozostawiając zewnętrzną powierzchnię
doskonale gładką. Obrazu całości do-
pełnia dyskretna grafika z logo produ-
centa. Wyposażenie Packline NX jest
równie innowacyjne. Bezkonkurencyjny
system szybkiego montażu z mocowania-
mi iZi2connect wyposażonymi w pokrętła
pozwala łatwo, szybko i bezpiecznie za-
mocować box na belkach bagażnika bazo-
wego o szerokości do 100 mm, czyli prak-
tycznie każdego systemu dostępnego na
rynku. Bezstopniowa regulacja położenia
mocowań pozwala na wygodną instalację
Packline NX także na autach z fabrycz-
nymi punktami mocowania bagażników
bazowych. Opatentowany, mechaniczny
system otwierania LiftOff umożliwia wy-
godny, jednoczesny dostęp do wnętrza
z trzech stron. Wnętrze zabezpieczone
jest dwoma tylnymi ryglami blokowanymi
zamkiem umieszczonym z boku. Jaskra-
woczerwony uchwyt klucza sprawia, że
nie sposób zostawić go w zamku i łatwo
znaleźć, gdy zniknie z pola widzenia. Ła-
dunek zabezpieczają dwa pasy mocujące
oraz sztywna przegroda czołowa. Ładow-
ność boxów Packline NX wynosi 75 kg,
a do wnętrza zmieści się 380 l (NX 195)
i 450 l (NX 215) ładunku. Oba zmieszczą
także narty o długościach maksymalnych
odpowiednio 185 cm i 205 cm. Wysoki
poziom bezpieczeństwa boxów Packline
NX potwierdzają testy CityCrash zaliczone
z pełnym dopuszczalnym ładunkiem 75
kg według normy DIN 75302. Wyłącznym
dystrybutorem boxów Packline w Polsce
jest firma Bibal Distribution.
Head
Narty z mniejszymi lub większymi roc-
kerami przestały być rynkową nowością
i prawie wszystkie firmy mają w ofercie
takie deski – również na trasy. Inżyniero-
wie stwierdzili też, że do nowoczesnych
nart lepiej pasują buty o mniej agresyw-
nym pochyleniu cholewki. Jednocześnie
wymaga się od butów dużej precyzji, żeby
zachowały kontakt z podłożem lekko unie-
sionych dziobów. Tym zadaniom sprostać
ma nowa linia butów amatorskich firmy
Head o nazwie Advant Edge. Dzięki spe-
cjalnemu kształtowi dolnej części skorupy
(przedłużone „policzki” mające kontakt
z piszczelami) oraz nowej technologii