Table of Contents Table of Contents
Previous Page  14 / 138 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 138 Next Page
Page Background

14

Niusy

w specjalną powłokę uniemożliwiającą

lub przynajmniej utrudniającą przywieranie

śniegu i lodu do nart. System Ice Off, bo

tak nazywa się to cudo, ma za zadanie

zredukowanie masy nart podczas jazdy

i podchodzenia w prosty sposób: czyste

narty to lekkie narty. Unikalna struktura

i użyte materiały zapowiadają sukces. Je-

steśmy przekonani, że jeśli eksperyment

z nartami tourowymi się powiedzie, war-

stwa Ice Off trafi do całej kolekcji desek

Völkla, a i inni wymyślą coś podobnego.

Z przywieraniem śniegu do desek można

walczyć domowymi sposobami za pomo-

cą smaru w sprayu (ciężko jest je potem

nosić) lub płynu polerskiego do karoserii

samochodowych, ale efekt jest zawsze

połowiczny. Trzymamy kciuki, gdyż nie lu-

bimy śniegu i lodu na wierzchu nart.

Viking

Rękawice Race Spectrum to nowy

model topowych rękawic sportowych.

Zaawansowana konstrukcja bez pardo-

nu jest w stanie konkurować z czołowymi

modelami na rynku. Bardzo dobry chwyt

uzyskany dzięki odpowiedniej konstrukcji

oraz silikonowemu nadrukowi zapewnia

bardzo dobre czucie kijków. Rękawice

wykonane są z wysokiej jakości skóry

koziej w połączeniu z neoprenem oraz

wstawkami z softshellu. Za bezpieczeń-

stwo dłoni odpowiadają solidne ochra-

niacze kostek oraz dopasowany ściągacz

mankietu rękawicy, który dodatkowo osła-

nia przed chłodem i śniegiem. Wzmoc-

nienia palców kevlarem i trwała osłona

pięści zapewniają bezpieczeństwo przy

większych prędkościach i kontakcie ze

śniegiem lub lodem. Funkcjonalne, odbla-

skowe elementy podnoszą widoczność

na stoku, a system szybkiego luzowania

rękawicy jest rozwiązaniem na miarę po-

trzeb zawodników. Otwarta konstrukcja,

wydajny system cyrkulacji powietrza oraz

rozbudowane funkcje sprawią, że rękawi-

ce spełnią oczekiwania najbardziej wyma-

gających klientów, mających styczność ze

sportową, agresywną jazdą na nartach.

Model Viking Spectrum podczas Targów

Kielce Sport Expo 2016 zdobył wyróżnie-

nie w kategorii design.

Packline

Legendarna skandynawska marka ofi-

cjalnie na polskim rynku z nowym boxem

dachowym Packline NX! Packline w poło-

wie lat 70. ubiegłego wieku w szwedzkim

Strängnäs stworzyła nowoczesny box da-

chowy, a dziś ponownie wyprzedza kon-

kurentów i jako pierwsza w świecie pro-

ponuje box produkowany w innowacyjnej

technologii Twin Sheet. Większość współ-

czesnych boxów dachowych powstaje

metodą termoformowania z jednowar-

stwowych płyt z tworzywa. W produkcji

Packline NX wykorzystuje się zaawanso-

waną technologię równoczesnego formo-

wania i zgrzewania ze sobą dwóch cień-

szych płyt, tworzących dwuwarstwową,

niezwykle sztywną strukturę. Zalety tego

rozwiązania to uzyskanie dużo większej

sztywności całej skrzyni oraz możliwość

dowolnego kształtowania jej wyglądu

bez widocznych z zewnątrz, wzmacniają-

cych przetłoczeń. Sztywna podłoga boxa

Packline NX składa się zatem z aerody-

namicznej warstwy zewnętrznej i mocno

wyprofilowanej warstwy wewnętrznej.

Zewnętrzna warstwa wieka przyciąga

wzrok wysmakowaną, minimalistyczną

linią i uderza brakiem jakichkolwiek wi-

docznych elementów konstrukcyjnych.

Zawiasy i rygle ukryte są bowiem w we-

wnętrznych powłokach wieka i podłogi,

pozostawiając zewnętrzną powierzchnię

doskonale gładką. Obrazu całości do-

pełnia dyskretna grafika z logo produ-

centa. Wyposażenie Packline NX jest

równie innowacyjne. Bezkonkurencyjny

system szybkiego montażu z mocowania-

mi iZi2connect wyposażonymi w pokrętła

pozwala łatwo, szybko i bezpiecznie za-

mocować box na belkach bagażnika bazo-

wego o szerokości do 100 mm, czyli prak-

tycznie każdego systemu dostępnego na

rynku. Bezstopniowa regulacja położenia

mocowań pozwala na wygodną instalację

Packline NX także na autach z fabrycz-

nymi punktami mocowania bagażników

bazowych. Opatentowany, mechaniczny

system otwierania LiftOff umożliwia wy-

godny, jednoczesny dostęp do wnętrza

z trzech stron. Wnętrze zabezpieczone

jest dwoma tylnymi ryglami blokowanymi

zamkiem umieszczonym z boku. Jaskra-

woczerwony uchwyt klucza sprawia, że

nie sposób zostawić go w zamku i łatwo

znaleźć, gdy zniknie z pola widzenia. Ła-

dunek zabezpieczają dwa pasy mocujące

oraz sztywna przegroda czołowa. Ładow-

ność boxów Packline NX wynosi 75 kg,

a do wnętrza zmieści się 380 l (NX 195)

i 450 l (NX 215) ładunku. Oba zmieszczą

także narty o długościach maksymalnych

odpowiednio 185 cm i 205 cm. Wysoki

poziom bezpieczeństwa boxów Packline

NX potwierdzają testy CityCrash zaliczone

z pełnym dopuszczalnym ładunkiem 75

kg według normy DIN 75302. Wyłącznym

dystrybutorem boxów Packline w Polsce

jest firma Bibal Distribution.

Head

Narty z mniejszymi lub większymi roc-

kerami przestały być rynkową nowością

i prawie wszystkie firmy mają w ofercie

takie deski – również na trasy. Inżyniero-

wie stwierdzili też, że do nowoczesnych

nart lepiej pasują buty o mniej agresyw-

nym pochyleniu cholewki. Jednocześnie

wymaga się od butów dużej precyzji, żeby

zachowały kontakt z podłożem lekko unie-

sionych dziobów. Tym zadaniom sprostać

ma nowa linia butów amatorskich firmy

Head o nazwie Advant Edge. Dzięki spe-

cjalnemu kształtowi dolnej części skorupy

(przedłużone „policzki” mające kontakt

z piszczelami) oraz nowej technologii