Table of Contents Table of Contents
Previous Page  12 / 138 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 138 Next Page
Page Background

12

Niusy

ich odpowiedników w kolekcji Rossignola

istotnym elementem. Jest nim technologia

Powerdrive. Polega ona na zbudowaniu

ścianek bocznych nart sportowych i se-

mi-sportowych z trzech warstw materia-

łów: ABS, Titanal i Visco. Dwie pierwsze

warstwy zapewniają ściankom bocznym

wyjątkową sztywność. Trzecia, wykona-

na z elastycznego polimeru, izoluje rdzeń

nart od szkodliwych wibracji i tym samym

czyni jazdę na krawędziach o wiele bar-

dziej płynną i spokojną. A któż nie chciałby

płynnie jeździć na krawędziach?

Nordica

W grupie nart sportowych wszystkie

zewnętrzne systemy EDT schowano do

wnętrza nart i użyto znacznie więcej włó-

kien węglowych. Nordica ma też nowe

linie produktów: zupełnie nowe deski

z pogranicza allround i allmountain o na-

zwie GT oraz damską serię Sentra. GT

wykorzystują technologię zastosowaną

wcześniej w linii NRGY, czyli Power Brid-

ge, ale ich geometria jest jednak znacznie

bardziej „powykręcana” i dzięki temu lepiej

nadają się do jazdy po trasach. Sentra 7

i 6 to modele dla pań. Bazują one (deski,

nie panie) na geometrii nart slalomowych,

ale zbudowano je w lżejszej technolo-

gii. Wreszcie ktoś pomyślał, że zwykle

(z naciskiem na zwykle) wolniej jeżdżące

panie będą miały więcej radości z nieco

krótszych i łatwiej skręcających desek niż

słabo taliowane allmountain. Tym kimś

jest przyjaciel naszej Redakcji Luka Grilč,

wcześniej menedżer Elana, twórca suk-

cesu damskich nart Black Magic (ta sama

idea).

Head

Większość nart firmy Head (dotyczy

to desek sportowych, semi-sportowych

i High Performance) przeszła bardzo istot-

ną modyfikację, którą jest zmiana geo-

metrii. Wszystkie deski Heada

z grup Worldcup, Supershape

i Prestige otrzymały znacznie

bardziej płaskie i agresywniejsze

dzioby. Dzięki temu zabiegowi

taliowanie nie będzie zbliżone

do wycinka okręgu, ale bardziej

do kształtu mocno rozciągniętej

litery U. To z kolei spowoduje

znacznie bardziej agresywne ini-

cjowanie skrętów, a o stabilność

w drugiej i trzeciej fazie wiraży

zadbają nieco bardziej wypro-

stowane krawędzie na odcinku

pod butem. Trzeba być bardzo,

ale to bardzo pewnym swego,

żeby zdecydować się na zmia-

nę sprawdzonej i bardzo dobrze

ocenianej geometrii. Nasze testy

w pełni potwierdziły zasadność

tej zmiany, dodatkowo teste-

rzy podkreślali totalną zmianę

charakterystyki sklepowych de-

sek sportowych. Dobra robota,

Head!

Atomic

W sportowej linii nart firmy

Atomic pojawił się nowy model

z grupy Redster. Są nim narty oznaczone

TR. Producent twierdzi, że deski te są po-

chodną nart do slalomów równoległych,

czyli koncepcja podobna do modelu XT

wykonanego w technologii Double Deck

się sprawdza. Dla odmiany model TR wy-

konano w technologii sandwich z drew-

nianym rdzeniem. Narty są dostępne

w pięciu długościach – od 157 do 183 cm.

Zawsze twierdziliśmy, że narciarze ama-

torzy, nawet eksperci, najchętniej jeżdżą

skrętami o średnim promieniu.

FIS

Podczas kongresu FIS w Cancun prze-

głosowano także nowe zasady losowania

(a może lepiej powiedzieć – przyzna-

wania) numerów startowych w konku-

rencjach szybkościowych (zjazd, super

gigant) w zawodach alpejskiego Pucha-

ru Świata. Od nadchodzącego sezo-

nu, przed każdymi zawodami, pierwsza

dziesiątka listy FIS dla danej konkurencji

będzie mogła wybrać sobie nieparzyste

numery pomiędzy 1 i 19 (lepsi wybierają

najpierw). Numery dla drugiej dziesiątki

z listy będą wylosowane z pozostałych

numerów parzystych. Wśród zawodni-

ków trzeciej dziesiątki zostaną rozloso-

wane numery od 21 do 30 i tak

da capo

al fine

. Twórcy koncepcji sądzą, że takie

przyznawanie numerów startowych pod-

niesie atrakcyjność konkurencji szybko-

ściowych dla telewizji i widzów. Pomimo

wielu słów krytyki od pokaźnego grona

delegatów projekt przegłosowano, gdyż

nikt nie potrafił zaprezentować czegoś

lepszego. Zobaczymy już niedługo, jak ta

koncepcja sprawdzi się w praktyce. Na-

szym zdaniem jest całkiem OK.

Völkl

Chyba zapalimy gromnicę w intencji,

żeby ten system naprawdę działał. Od

nadchodzącego sezonu firma Völkl bę-

dzie wyposażać swoje narty touringowe