| długość: 177 cm | promień: 22,2 m | taliowanie: 136-100-120 |
Wolf
Majesty
freeride small
Komentarz:
Narty freetourowe (to takie skitoury, gdzie i zjeżdżanie jest istotnym elementem
wyprawy), które ze względu na swoją lekkość nie mogły w pełni rywalizować z innymi modela-
mi w grupie, gdyż stworzono je do czegoś zupełnie innego. Pomimo to Wolfy zebrały bardzo
pozytywne opinie od większości testerów. Przykłady: „Wyglądają jak szerokie deski allmountain
i tak też jeżdżą. Świetne szczególnie tam, gdzie śnieg jest przewiany lub rozjeżdżony. Zwinne
i szybkie z krawędzi na krawędź. Wszędobylskie” i „Typowe narty freetourowe. Jak na tę ka-
tegorię są dość szerokie, co znacząco poprawia ich wyporność w miękkim śniegu. Typowo
też mniej stabilne przy większych prędkościach” oraz „Niestety zbyt krótkie i przez to nieco
nerwowe. Dla freetourowców w Tatry wręcz idealne”.
SKUTECZNOŚĆ W ŚWIEŻYM ŚNIEGU
SKUTECZNOŚĆ W ROZJEŻDŻONYM ŚNIEGU
ZACHOWANIE NA STROMYM I TWARDYM
POTENCJAŁ ZABAWOWY
DLA KOGO?
duża
duża
dobre
duży
zaawansowany
4.8
3.9
4.3
3.3
mała
mała
złe
mały
początkujący
| długość: 185 cm | promień: 18,0 m | taliowanie: 136-107-125 |
FR Cruise
Monck Custom
Komentarz:
Kolejne narty polskiego producenta. Te wyszły spod ręki i z warsztatu Szymona
Girtlera, który od kilku już lat oferuje mocno spersonalizowane deski do dobrej zabawy na sto-
kach. Model FR Cruise podzielił naszych testerów. Niektórzy uważali, że są to najlepsze narty w
grupie, inni byli nieco bardziej powściągliwi. Przykłady: „Dla mnie petardy! Zwinne i zabawowe,
a jednocześnie można na nich lecieć piecem szybkie linie na otwartych przestrzeniach – czyli
chyba raczej stabilne. W stromym terenie, gdzie jest twardo i trzeba manewrować – też OK” i
„Bardzo dobre narty. Uniwersalne. Stabilne pomimo dużego rockera. Łatwe przy mniejszych i
średnich prędkościach” oraz „Dość ciężkie, więc trzeba użyć trochę siły, ale za to jadą wszę-
dzie, gdzie pojedziesz. Dobre czucie krawędzi i w ogóle całej narty pod nogą”. Po drugiej
stronie usłyszeliśmy: „Tylko do miękkiego śniegu. W trudniejszych warunkach zbyt ciężkie,
powolne i słabo tłumią nierówności”.
SKUTECZNOŚĆ W ŚWIEŻYM ŚNIEGU
SKUTECZNOŚĆ W ROZJEŻDŻONYM ŚNIEGU
ZACHOWANIE NA STROMYM I TWARDYM
POTENCJAŁ ZABAWOWY
DLA KOGO?
duża
duża
dobre
duży
zaawansowany
5.0
4.8
4.2
4.3
mała
mała
złe
mały
początkujący
111