More
Launch Control dosłownie wciska w fo-
tel. Żeby użycie tego systemu zbytnio
nie kusiło na każdych światłach, produ-
cent ograniczył liczbę startów do 1500,
później trzeba odwiedzić serwis i zrese-
tować system. Właściwości jezdne mo-
delu Megane GT są fantastyczne, a to
za sprawą wielokrotnie już opisywanego
na naszych łamach rewelacyjnego sys-
temu czterech kół skrętnych 4Control
oraz bardzo usprawnionego i cichego
zawieszenia. Doprawdy dobra robota
Renault.
W prowadzeniu pojazdu pomagają
systemy takie jak: wyświetlacz prze-
zierny Head-Up, który umożliwia od-
bieranie najważniejszych informacji bez
odrywania wzroku od jezdni, wspoma-
ganie nagłego hamowania, kontrola (na
szczęście pasywna) pasa ruchu oraz
ostrzeżenia o pojazdach znajdujących
się w martwej strefie lusterek. Wszyst-
ko to w połączeniu z bardzo wygodną,
wręcz zrelaksowaną pozycją za kierow-
nicą daje nam wszechstronny i wygod-
ny pojazd najnowszej generacji.
Na rynku już pojawiły się kolejne wer-
sje nadwozia nowego Renault Megane.
Jest nią na pewno długo oczekiwana
i większa od poprzedniej wersja kombi,
czyli Grandtour. Nie tylko jednak Grand-
tour wzbudza zainteresowanie. Niedłu-
go na rynku pokaże się też szalenie inte-
resująca wersja Megane GrandCoupé,
która zastąpi Fluence’a. Będzie więc
w czym wybierać.
Wszystkie wymienione modele na-
pędzane są do wyboru czterema ben-
zynowymi silnikami: wolnossący 1.6
16V 114 KM oraz trzy z rodziny TCe
o mocach 100 KM, 130 KM i 205 KM,
a także trzy wysokoprężne dCi o mo-
cach 90 KM, 110 KM i 130 KM. Napęd
na koła przednie trafia w podstawowej
konfiguracji 1.6 16V poprzez pięcio-
biegową skrzynię manualną. Powyżej
tej jednostki są to już sześciobiegowe
przekładnie manualne, a w przypad-
ku mocniejszych diesli i benzyniaków
są jeszcze sześcio- i siedmiobiegowe
skrzynie EDC.
116