Table of Contents Table of Contents
Previous Page  116 / 118 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 116 / 118 Next Page
Page Background

More

Launch Control dosłownie wciska w fo-

tel. Żeby użycie tego systemu zbytnio

nie kusiło na każdych światłach, produ-

cent ograniczył liczbę startów do 1500,

później trzeba odwiedzić serwis i zrese-

tować system. Właściwości jezdne mo-

delu Megane GT są fantastyczne, a to

za sprawą wielokrotnie już opisywanego

na naszych łamach rewelacyjnego sys-

temu czterech kół skrętnych 4Control

oraz bardzo usprawnionego i cichego

zawieszenia. Doprawdy dobra robota

Renault.

W prowadzeniu pojazdu pomagają

systemy takie jak: wyświetlacz prze-

zierny Head-Up, który umożliwia od-

bieranie najważniejszych informacji bez

odrywania wzroku od jezdni, wspoma-

ganie nagłego hamowania, kontrola (na

szczęście pasywna) pasa ruchu oraz

ostrzeżenia o pojazdach znajdujących

się w martwej strefie lusterek. Wszyst-

ko to w połączeniu z bardzo wygodną,

wręcz zrelaksowaną pozycją za kierow-

nicą daje nam wszechstronny i wygod-

ny pojazd najnowszej generacji.

Na rynku już pojawiły się kolejne wer-

sje nadwozia nowego Renault Megane.

Jest nią na pewno długo oczekiwana

i większa od poprzedniej wersja kombi,

czyli Grandtour. Nie tylko jednak Grand-

tour wzbudza zainteresowanie. Niedłu-

go na rynku pokaże się też szalenie inte-

resująca wersja Megane GrandCoupé,

która zastąpi Fluence’a. Będzie więc

w czym wybierać.

Wszystkie wymienione modele na-

pędzane są do wyboru czterema ben-

zynowymi silnikami: wolnossący 1.6

16V 114 KM oraz trzy z rodziny TCe

o mocach 100 KM, 130 KM i 205 KM,

a także trzy wysokoprężne dCi o mo-

cach 90 KM, 110 KM i 130 KM. Napęd

na koła przednie trafia w podstawowej

konfiguracji 1.6 16V poprzez pięcio-

biegową skrzynię manualną. Powyżej

tej jednostki są to już sześciobiegowe

przekładnie manualne, a w przypad-

ku mocniejszych diesli i benzyniaków

są jeszcze sześcio- i siedmiobiegowe

skrzynie EDC.

116